Hlavní obsah

Do Evropy nemíří jen čínské elektromobily, ale i nabíječky. Budou patřit k vůbec nejvýkonnějším na světě

Foto: Lotus

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Síť nových hypernabíječek se v Evropě chystá vybudovat značka Lotus nakopnutá čínskými investory. Její stanice dodají za pět minut 130 km.

Článek

Automobilka Lotus se na svou elektrickou budoucnost chystá se vší parádou. Na šanghajském veletrhu totiž představila vlastní nabíjecí stanice elektroaut, které sice vznikají v Číně – domovině většinového vlastníka Lotusu, společnosti Geely – určeny jsou však primárně pro evropský trh.

Superrychlé nabíječky Lotusu disponují maximálním výkonem 450 kW a slibují dobití 130 kilometrů dojezdu za pouhých pět minut. Stanice si Lotus nehodlá držet jen pro své vozy (podobně jako dříve Tesla své Superchargery), otevře je všem majitelům elektromobilů. Dobít půjde jakýkoliv elektrovůz, nejúčinnější však nabíječka bude u aut disponujících 800V architekturou. V České republice nyní titul nejvýkonnější stanice drží E.ON se svou 400kW nabíječkou u Humpolce nedaleko sjezdu dálnice D1.

Když Lotus nabíjení testoval na svém elektromobilu Eletre, dokázal ze svého stojanu „došťouchat“ dokonce 142 kilometrů za pouhých pět minut. To by v reálném světě udělalo z čínského produktu nejrychlejší nabíječku na trhu. Z deseti na osmdesát procent kapacity se prý dostanete za nějakých dvacet minut.

Foto: Lotus

Prvním elektromobilem Lotusu je limitovaný sporťák Evija.

„S rostoucími investicemi do elektrifikace nebyla poptávka po spolehlivé infrastruktuře nabíjení ještě nikdy vyšší. Společnost Lotus vyvinula řešení rychlého nabíjení pro všechny, které splňuje potřeby nejnáročnějších zákazníků,“ pochlubil se Alan Wang, viceprezident za Lotus Technology.

Lotus podle všeho udeřil hřebíček na hlavičku, nedávný průzkum ve Velké Británii totiž ukázal, že od koupě elektromobilu odrazuje nedostatečná infrastruktura až 80 % motoristů. A s podporou čínských investorů do toho brzy šlápne. První kusy nových nabíječek se ve Velké Británii (a dalších zatím nespecifikovaných místech v Evropě) mají instalovat v polovině příštího roku.

Načítám