Hlavní obsah

Češi dávají elektrifikaci šanci, prodeje hybridů v lednu stouply skoro o třetinu

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Hybridní Toyota Corolla šlapala v lednových prodejích na paty plug-in hybridní Octavii.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prodej nových aut s hybridním pohonem se v lednu meziročně zvýšil o 29,6 procenta na 3 817 vozů. Z toho odbyt plug-in hybridů ale poklesl o téměř 12 procent na 431 vozidel. Odbyt elektromobilů vzrostl o 10,3 procenta na 473 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Článek

Nejprodávanější značkou hybridních vozů zůstává Toyota s 1 067 auty, následuje Škoda Auto se 442 vozy a třetí je BMW s 346 vozidly. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Octavia s 433 prodanými kusy, před Toyotou Corolla (420).

„Jedním z lákadel, o které se české firmy začínají zajímat, je státní podpora na pořízení elektromobilů nebo vodíkových vozů. U Toyoty tento krok doplňujeme vlastní dotací pro hybridní vozy, na něž se podpora státu nevztahuje. Hybridní dotace Toyoty dosahuje výše až 240 000 korun, a je navíc oproti státní dotaci dostupná nejen pro právnické, ale i fyzické osoby,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Nejvíce elektromobilů na českém trhu (116) v lednu prodala Tesla. Druhá skončila domácí Škoda s 88 prodanými vozy Enyaq a třetí je Volkswagen se 41 vozy. Poptávka po elektrických vozech se podle údajů jednoho z největších prodejců Louda Auto v lednu kvůli spuštěné dotační výzvě zvýšila na trojnásobek. Ve statistikách se ale tento nárůst projeví až v dalších měsících. „Nadále jde ovšem pouze o jednotky, maximálně desítky poptávek u každé z našich dvanácti značek nových vozů,“ uvedl obchodní ředitel Louda Auto Martin Feller.

Poptávka po nových vozech, měřená počtem nových objednávek, je přitom podle Fellera u většiny značek mírně nižší než vloni na začátku roku. Jde to na vrub výrazně vyššímu počtu objednávek v posledních týdnech minulého roku, kdy firmy a podnikatelé objednávali vozy s využitím končících daňových výhod.

V lednu se v Česku prodalo 20 361 nových osobních automobilů, což je meziročně o 18,8 procenta více. Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda.

Reklama

Načítám