Hlavní obsah

Bugatti láká na nástupce Chironu: Zcela nová koncepce, ještě víc výkonu a zvuk, ze kterého mrazí

Foto: Bugatti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jen pár měsíců zbývá do představení nástupce bájného Chironu a Bugatti nás již láká krátkým videem, kde se odhalí zcela změněný charakter nového bestiálně rychlého aristokrata.

Článek

Dnes je to právě devět let, co se světu poprvé ukázal král hypersportů Bugatti Chiron. Skvostné monstrum poháněné čtyřikrát přeplňovaným osmilitrovým W16 o výkonu 1 500 koní, které ho na stovku vystřelí za vnitřnosti drtících 2,3 sekundy a rozjedou až na maximálních 415 km/h.

Foto: Bugatti

Chiron byl svého času nejrychlejším autem na světě. Nyní drží rekord jeho speciální varianta, která prolomila bariéru 300 mil v hodině.

Bugatti ho postupem času dokázalo úpravami změnit na ještě silnější, rychlejší a exkluzivnější zboží, ale jeho potenciál se už evidentně vyčerpal. Naštěstí na dveře klepe jeho nástupce připravený do světa hyperaut ne vstoupit, ale vletět jako tornádo!

Slavnostní premiéru nového stroje naplánovala automobilka na letošní červen, ale postupně bude uvolňovat detaily, aby napjaté fanoušky a nedočkavé zákazníky udržela ve střehu. První důležitá informace se týká motoru: Bude to V16.

Nový motor Bugatti V16 bude vysokootáčková divočina.Video: Bugatti

Nejde o překlep, Bugatti skutečně ponechá počet válců a nejspíš i přibližný objem motoru (osm litrů), přitom však kompletně překope jeho koncepci. Místo kompaktnějšího uspořádání dvou překrývajících se V8 vznikne poctivé „véčko“. No, a tady oficiální informace začínají i končí.

To ale dává dost prostoru spekulacím - motor podle zákulisních informací pomáhali vyvíjet specialisté od Cosworth a mělo by jít o vysokootáčkovou, atmosféricky plněnou jednotku (což je z videa poznat) podporovanou elektromotory v plug-in hybridní variantě (čili s menší baterií nabíjenou ze zásuvky) z dílny firmy Rimac, aktuálního vlastníka Bugatti.

Mnozí se obávali, že Bugatti pod nadvládou Rimacu skočí rovnou do náruče čisté elektromobility, ale šéf Mate Rimac už před časem potvrdil, že novinka půjde cestou částečné elektrifikace, která zachová charakter a zvýší výkon. Žádné číslo nezmínil, ale šušká se cosi o 1 800 koních. Pokud jste předtím neseděli, tak teď to s vámi možná šlehlo o zem…

Ve světě hyperaut ale už nejde o žádnou nedosažitelnou hodnotu, jakou bylo v dobách Veyronu stádo 1 001 koní. Dneska se podobnými výkonovými parametry chlubí více hráčů (v první řadě KoenigseggHennessey, ale také mnozí elektřinou pohánění nováčci včetně Rimacu Nevera) a i Tesla Plaid dokáže svou posádku vystřelit na stovku za dvě sekundy, takže bude zajímavé, na čem nové Bugatti postaví svou reputaci. A také podle kterého slavného závodníka (nebo závodnice?) se bude jmenovat…

Reklama

Načítám