Hlavní obsah

Další nepřehlédnutelné BMW: X2 se změnilo v SUV-kupé, přijíždí s benzinovými a naftovými motory i jako elektromobil

Foto: BMW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BMW X2 prošlo zajímavou změnou charakteru. Zatímco první generace představovala crossover, který měl blízko k tradičnímu hatchbacku, čerstvě odhalený nástupce přijíždí jako kompaktní SUV-kupé.

Článek

To znamená, že vůz dostal karoserii se sportovnějším profilem, který zajišťuje pozvolna se svažující zadní část střechy.

Změnily se také rozměry, novinka ve srovnání s předchůdcem o něco narostla. Délka dosahuje 4 554 milimetrů (nárůst o 194 mm), auto je široké 1 845 mm (+21 mm) a vysoké 1 590 mm (+64 mm). Rozvor náprav se protáhl z 2 670 na 2 692 milimetrů.

BMW s ohledem na větší rozměry slibuje více místa pro pět cestujících i zavazadla. Objem kufru činí 560 až 1 470 litrů v závislosti na modelové variantě, elektrické provedení iX2 nabízí 525 až 1 400 litrů.

Čistě elektrická varianta je další velkou novinkou u druhé generace X2. Německá automobilka zatím představila verzi iX2 xDrive30 se dvěma elektromotory (každý na jedné nápravě) a systémovým maximálním výkonem 230 kW (313 k). Točivý moment dosahuje 494 Nm.

Oba motory společně vytvářejí elektrický systém pohonu všech kol a zajišťují schopnost akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 180 km/h.

BMW iX2 xDrive30, tedy elektrická verze novinky. Video: BMW

Kombinovaná spotřeba elektrické energie v cyklu WLTP se pohybuje mezi 16,3 a 17,7 kWh na 100 km, díky baterii s kapacitou 64,8 kWh činí dojezd 417 až 449 km - opět dle WLTP.

Majitelé budou moci vůz nabíjet střídavým proudem o výkonu až 11 kW, díky čemuž lze zcela vybitou vysokonapěťovou baterii dobít na 100 % za 6,5 hodiny, připlatit si ale mohou také za třífázové nabíjení střídavým proudem o výkonu až 22 kW. Tím se doba nabíjení zkrátí na 3 hodiny a 45 minut.

Stejnosměrný proud lze odebírat až do výkonu 130 kW, což umožňuje baterii nabít z 10 na 80 % celkové kapacity během 29 minut.

A co spalovací motory?

Druhá generace X2 však bude dostupná i se spalovacími motory, dokonce se dostalo i na diesely. Vrchol představuje provedení X2 M35i xDrive se sportovnějším designem, pohonem všech kol a přeplňovaným dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 221 kW (300 k) a točivém momentu 400 Nm.

BMW X2 M35i xDrive zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy, láká také na sportovnější zvuk, specifické naladění podvozku nebo adaptivní M podvozek.

BMW X2 M35i xDrive je benzinovým vrcholem nového modelu.Video: BMW

V nabídce dále najdeme verzi sDrive20i. Ta má pod kapotou přeplňovaný 1,5litrový zážehový tříválec, který pohání přední kola. Ve spolupráci s 48V mild-hybridním systémem motor generuje maximální výkon 125 kW/170 k a točivý moment 280 Nm. BMW X2 sDrive20i zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy, kombinovaná spotřeba paliva činí 6,0 - 6,5 litru na 100 kilometrů, alespoň podle cyklu WLTP.

Příznivci nafty mohou sáhnout po X2 sDrive18d se čtyřválcovým dvoulitrem, tato verze díky nejvyššímu výkonu 110 kW (150 k) a maximálnímu točivému momentu 360 Nm dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 8,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva činí v cyklu WLTP 5,1 až 5,5 litru na 100 kilometrů.

Všechny spalovací motory dostupné pro nové BMW X2 jsou standardně propojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Steptronic.

V průběhu roku 2024 se nabídka motorizací rozšíří o dvě verze se vznětovým motorem a druhou variantu BMW iX2 s elektrickým pohonem.

Přestože druhá generace X2 převzala základní princip konstrukce přední a zadní nápravy svého předchůdce, výrobce tvrdí, že všechny komponenty přední nápravy s příčnými spodními rameny byly od základu vyvinuty téměř zcela nově. Vzadu mají všechny varianty tříprvkovou zadní nápravu.

Bohatší výbava a nový infotainment

V interiéru nová X2 sází na nízkou palubní desku se dvěma na sebe navazujícími displeji. Vůz samozřejmě dostal nejnovější verzi systému BMW iDrive s BMW Operačním systémem 9.

Zajímavým prvkem je „levitující“ loketní opěrka s integrovaným ovládacím panelem. V přední části středové konzoly najdeme dva držáky nápojů a osvětlenou přihrádku na telefon s bezdrátovým nabíjením. BMW dále vyzdvihuje nově vyvinutá sedadla a zlepšení v oblastech akustického komfortu i ochrany cestujících.

Standardní výbava zahrnuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigační systém BMW Maps, sportovní kožený volant, automatické ovládání víka zavazadlového prostoru, čtyři porty USB-C a 12V zásuvku ve středové konzole i v zavazadlovém prostoru.

Uvedení na světové trhy je naplánováno na březen 2024, už nyní ale známe české ceny. Nejlevnější je X2 sDrive20i, jež startuje na 1 041 300 Kč, následuje diesel X2 sDrive18d se základní cenou 1 051 700 Kč, elektromobil iX2 xDrive30 stojí nejméně 1 384 500 Kč a na vrcholu najdeme X2 M35i xDrive. Tato verze začíná na 1 466 400 Kč.

Reklama

Související témata:
BMW iX2
Načítám