Článek
Sandero je pro Dacii trefou do černého. Poptávka po rozumně velkém a rozumně vybaveném autě za rozumné peníze je evidentně obrovská, což tenhle skromný rumunský hatchback vyneslo až na samotný vrchol prodejů aut v Evropě (ostatně prodejům pro soukromé zákazníky kraluje nepřetržitě již od roku 2017). Jenže nároky zákazníků rostou a legislativa tlačí, proto automobilka přichází ještě před představením zbrusu nové generace s menší modernizací.
VÍTE, ŽE…
Sandera se za tři generace od roku 2007 prodalo již přes 3 miliony kusů, Jogger si od své premiéry v roce 2021 připsal už 280 tisíc prodaných aut.

Nenechte se zmást chromovanou maskou, úplně původní Sandero bylo velmi skromné auto. Zákazníci si ho přesto – nebo spíš právě proto – zamilovali.
Tu poznáte snadno podle nového „pixelového“ světelného podpisu, který se promítl na přídi i zádi (zadní světla jsou navíc spojená pruhem s nápisem DACIA po vzoru modernizovaného Springu). Vyšší výbavy dostanou „žraločí“ anténu, vedle toho dostala verze Stepway nové ochranné panely odvozené od těch u Dusteru/Bigsteru.

Vylepšený vzhled dostane Sandero, Sandero Stepway i Jogger.
Uvnitř vám pak udělá radost nový 7palcový digitální přístrojový štít s velmi přehledným zobrazením a 10,1palcový infotainment s lepší grafikou a bezdrátovým zrcadlením telefonu, dokonce můžete mít i indukční nabíjení. Téma světelného podpisu se objevuje i na přepracovaných výdechách klimatizace, vedle toho se už měnily jen některé dekory a čalounění. Praktickou novinkou jsou čtyři úchyty YouClip, na které můžete upevnit šikovné doplňky jako další držák na nápoje nebo pouzdro na brýle a další.

Kabinu nyní zdobí nový digitální přístrojový štít a větší infotainment. Povšimněte si také nových výdechů klimatizace a modrého čalounění sedaček a palubní desky.
Pojďme se podívat na novou techniku a funkce. Sandero má nyní automatické přepínání dálkových světel, 360° kamerový parkovací systém (převzatý znovu od větších bratříčků Dustera a Bigstera) a elektricky sklopná zpětná zrcátka. Sandero také umí rozeznávat chodce a automaticky před nimi brzdit v případě hrozící srážky a sleduje, jak je řidič unavený nebo nesoustředěný. Naštěstí má Sandero kouzelné tlačítko, které vám umožní dvojitým stiskem vámi vybrané asistenty vypnout.

Indukční nabíječka v Dacii? Vítejte v budoucnosti!
A ještě k novinkám pod kapotou. Základní přeplňovaný litrový tříválec TCe 90 si polepší o 10 koní na TCe 100, varianta na LPG Eco-G si však výkonově polepšila ze 100 koní rovnou na 120 koní, poskočil také točivý moment ze 170 na 200 Nm. Nádrž na LPG má nyní také o 25 % větší objem, takže celkový dojezd může být až skoro 1 500 kilometrů (50 l benzinu a 50 l LPG). Tento motor budete moci mít v manuálu i v automatu.
Příští rok nabídku Sandera rozšíří full-hybrid. Ten byl dosud dostupný jen pro Jogger, někdy v průběhu roku 2026 si ho budete moci zvolit i pro Sandero Stepway. Navíc ve vylepšené podobě. Spalovací motor zůstává stejný (108 k a 172 Nm), elektromotor však posílí na 49 koní a 205 Nm, proto se kombinovaný výkon zvýší ze 140 k na 155 k.
I přes všechny změny by si modely Sandero s Joggerem měly udržet příznivou cenovku. V tuto chvíli začíná Sandero na částce 335 000 Kč, za Jogger pak dáte minimálně 425 500 Kč. Až budeme mít k dispozici oficiální český ceník, budeme vás neprodleně informovat.