Hlavní obsah

Nové Audi S8 přijíždí s twin-turbo V8 a výkonem 571 koní!

Foto: Audi
3. 7. 2019

Záplava rychlíků od Audi pokračuje, ale tenhle konečně nepohání mocná síla TDI. Kdepak, nová superrychlá limuzína S8 má poctivý benzinový osmiválec dopovaný dvěma velkými turbodmychadly, aby polykala dálniční kilometry absurdním tempem a s naprostou lehkostí.

Článek

Audi stihlo v posledních pár týdnech představit hned dvě vlny rychlých modelů – nejdřív řadu S6/S6 Avant/S7 a záhy poté S4/S4 Avant/S5. Všem ale v Evropě přisoudilo turbodieselový motor, protože ty prý místním zákazníkům vyhovují víc. Požadují totiž nejen silný zátah, ale také nízkou spotřebu. Tím se ale ochudí o sportovnější charakter motoru, a hlavně jeho rozzlobené burácení pod plynem. V nové S8 o to ale nepřijdete…

Jeho čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly je totiž sdílený s Porsche Panamera, Bentley Continental V8 nebo Lamborghini Urus. Tady bude trochu umírněný. Ale vážně jen trochu – produkuje totiž 571 koní a 800 Nm, které přes automatickou převodovku pohání všechna čtyři kola.

Audi sice nezveřejnilo zrychlení na stovku, ale tipujeme čas kolem 3,5 sekundy (minulá generace s 520 koni a 700 Nm to zvládala za 3,8 s). Jistá je maximální rychlost 250 km/h, protože bude klasicky elektronicky omezená. Ale i při 250 utíká krajina za okny a kilometry pod koly docela svižně.

Audi S8 však nebude jen o „rychle rovně“. Je totiž standardně vybavené aktivním podvozkem s prediktivní funkcí – to znamená, že přední kamera čte topografii silnice a vzduchový podvozek dokáže upravovat tuhost odpružení na každém kole samostatně. Podvozek S8 se tak snadno vyrovná se všemi hrboly a výmoly, dokáže také účinně eliminovat potápění při zrychlení i zpomalování a v zatáčce se ve sportovním režimu skoro nenaklání, takže se do toho ničení okresek budete moci pořádně obout.

Dynamické vlastnosti zlepšuje také aktivní natáčení zadních kol (v nízké rychlosti zlepšuje obratnost, ve vysoké zvyšuje stabilitu) a sportovní diferenciál mezi zadními koly. Za 21palcovými koly pak najdete karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 420 mm vpředu a 370 mm vzadu a desetipístkovými brzdovými třmeny (snesou vyšší teploty a ušetří 9,6 kg v každém rohu).

Foto: Audi

První Audi S8 způsobilo v roce 1996 pořádný poprask. Mělo totiž celohliníkovou karoserii a atmosférický 4,2 V8 s výkonem 340 koní, takže jelo jako z praku

Jenže S8 není vyloženě supersport se čtyřmi dveřmi, kromě úprku po autobahnu a drcení okresek musí také důstojně zastat roli pohodlné manažerské limuzíny. Díky délce 5,17 metru je uvnitř skutečně naprostý dostatek místa a díky prostopášné výbavě také naprostý luxus. Vzduchový podvozek umí po rovinkách pohodlně plout a v zatáčce se dokonce lehce nakloní dovnitř zatáčky, aby snížil přetížení působící na posádku. S8 má také audio systém potlačující hluk v kabině (burácení motoru vám ale dopřeje, nebojte) a dlouhý zástup jízdních asistentů, které dokáží usnadnit řízení, když se jen potřebujete někam dostat.

Ani s tou spotřebou to nebude tak hrozné. Motor je totiž osazený 48V mild-hybridní technikou, která díky rekuperaci energie a jejímu následnému uvolnění při akceleraci dokáže uspořit až 0,8 l paliva na 100 km. Další palivo ušetří vypínání poloviny válců při nízkém zatížení motoru.

Ale jezdit s takhle rychlým autem na spotřebu by byl hřích, takže ho pěkně přepněte zpátky do sportovního režimu, zadupněte plyn do huňatého koberečku a užívejte si ten báječný zátah doprovázený bručením rozzlobeného osmiválce. A obchodním partnerům klidně cinkněte, že na tu schůzku dorazíte o pár minut dřív.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama