Hlavní obsah

Koncept Audi e-tron GT – zatím nejhezčí elektromobil

Foto: Audi

Konečně elektromobil, který vypadá skutečně sexy!

3. 12. 2018

Audi na autosalonu v Los Angeles představilo koncept kompletně elektrického sportbacku. Tedy, Audi mu říká koncept, ale podle typického poznávacího znaku – normálních zpětných zrcátek místo futuristických kamer – je jasné, že jde v podstatě o hotové auto, u něhož se před příchodem na trh ke konci roku 2020 změní pouze drobné detaily. A my se na něj vážně těšíme!

Článek

PR manažeři Audi by vám kolem tohoto konceptu navyprávěli spoustu pěkných pohádek, ale my si to takhle mezi sebou můžeme říci narovinu: To, co vidíte, je Porsche Taycan převlečený za Audi A7. Platforma a technika je Porsche, karoserie rozměrově odpovídá A7 a kopíruje jeho sportbackový zadek. Zní to poněkud banálně, ale tímto spojením vzniklo zatím snad nejhezčí elektrické auto. Má elegantní proporce doplněné agresivnějšími liniemi (koukněte na ty svalnaté blatníky) a spoustu pěkných detailů (v první řadě módní LED světla a pruhy)… moc pěkná kombinace! Jeho technika je však neméně zajímavá.

Foto: Audi

Splývavá záď připomíná modely Audi Sportback, dynamický LED pruh na zádi se stává novou módou

Koncept e-tron GT má dvoumotorový pohon (jeden elektromotor na každé nápravě vytvářející pohon všech kol) s celkovým výkonem 590 koní, které ho vystřelí na stovku za pouhé 3,5 sekundy a na dvoustovku za skvělých 12 sekund. To jsou ještě o chloupek rychlejší časy než u RS6 Avant a RS7, dosud nejrychlejších RS modelů. Maximálka bude kvůli zachování dojezdu elektricky omezená na 240 km/h.

Dojezd vypočtený podle nové metodiky WLTP by měl činit až 400 km (tedy asi 480 km podle dosavadního NEDC) díky 90 kWh bateriovému balíku ukrytému v podlaze platformy. Baterie jsou kompatibilní s enormně výkonnými 800voltovými (350 kW) stejnosměrnými rychlonabíječkami, jejichž síť staví Porsche pro svůj Taycan. Na 80 % své kapacity (tedy na dojezd přes 300 km) by se tak měly nabít za pouhých 20 minut. Nějaké kilometry nažene i silná rekuperace, která dokáže auto zpomalovat silou až 0,3 g – na řízení e-tronu GT tak většinu času bude stačit jen plynový pedál a brzdit budou elektromotory.

Také interiér vypadá, že má hodně blízko k sériové podobě. Minimalistický efekt typický pro interiéry Audi byl posílen koncentrací ovládání většiny funkcí do módních dotykových displejů natočených k řidiči – pod velkým infotainmentem je ještě menší displej vyhrazený ovládání klimatizace. Dvojici displejů doplňují také digitální budíky, které řidiči přinášejí širší možnosti zobrazení těch nejdůležitějších informací. Kabina je čtyřsedadlová, i když se zdá, že vzadu nebude místa vyloženě nadbytek. Kufr by měl nabízet slušných 450 litrů, dalších 100 litrů využitelného prostoru bude v kufru v přídi.

Je jasné, že spíš než o praktičnosti je e-tron GT o stylu – má zastoupit roli technologické vlajkové lodi Audi a nadělat spoustu parády pionýrským majitelům, kteří si ho pořídí. A to zvládá naprosto bravurně a s grácií. Pět metrů dlouhé a skoro dva metry široké čtyřdveřové kupé se začne vyrábět na konci roku 2020 a první auta dorazí k majitelům na začátku roku 2021. Budete jedním z nich?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama