Hlavní obsah

Nemáte na Ferrari 250 SWB? Nechte si jej vyrobit na zakázku!

Foto: GTO Engineering

Nemáte na vzácný a ceněný veterán za téměř půl miliardy korun? Nechte si na zakázku vyrobit nový! Jak prosté, že?

Sníte o klasickém a vzácném veteránu – třeba o Ferrari 250 GT California – ale vinou jeho nesmyslné cenovky připomínající telefonní číslo se vám tento sen vytrvale vzdaluje? Firma GTO Engineering má řešení, prostě si kupte nové. To je přece úžasné, Horste!

Článek

Ferrari 250 GT California je dnes jedním z nejcennějších veteránů, které kdy opustily brány Maranella. Vyrobilo se jich jen něco okolo stovky, a aby to bylo ještě horší, jen polovina z toho byla dnes velmi vyhledávaná verze SWB, neboli s krátkým rozvorem. Ceny těchto vozů poslední dobou atakují hranici dvaceti milionů dolarů (téměř 430 milionů Kč) – a občas ji i překonají.

Foto: GTO Engineering

Hodnota originálního Ferrari 250 GT California s krátkým rozvorem dnes atakuje až těžko uvěřitelných 430 milionů korun. Ručně vyrobená replika od GTO Engineering je tak skoro za hubičku

Jenže co s tím? Tady jedna hypotéka asi stačit nebude. Může nás však těšit jedna věc – majitel takového vozu si stejně moc zábavy neužije, protože vzhledem k ohromné hodnotě vozu se nejspíš bude bát někam vůbec vyjet. Jenže ve firmě GTO Engineering z britského hrabství Berkshire na tohle jistě mysleli – ručně postavili zbrusu nové Ferrari 250 GT California Spyder.

Svůj výtvor nazývají California Spyder Revival, což je docela výmluvné jméno, a jde o krásnou kombinaci moderní preciznosti a klasické řemeslné výroby. Ještě než půjdete vsadit sportku, hodí se vědět, že tento na zakázku vyrobený „nový veterán“ naprosto přesně odpovídá svému půl století starému vzoru. Oproti němu má však jednu výhodu – nemusíte se bát zajet v sobotu ráno k supermarketu pro čerstvé rohlíky.

Co se týká pohonné jednotky, tak tady připadá v úvahu 3,0l vidlicový dvanáctiválec, který měl i originál, ovšem lze si zvolit i 3,5l a 4,0l verzi agregátu. Ten pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku.

Tento California Spyder Revival se poprvé představí už na Festivalu rychlosti v Goodwoodu při příležitosti konání akce příhodně nazvané „Revival“, kde se předvede celá řada především veteránů, ale najde se i pár restomodů nebo ručně vyráběných zakázkových perliček, jako je i tento stroj. V GTO Engineering říkají, že jejich výtvor vyjde zhruba na 750 až 850 tisíc liber, tedy vskutku lidových – alespoň tedy v porovnání s cenou za originál – 22 až 25 milionů korun. A to se vyplatí.

Reklama

Související témata:
Načítám