Hlavní obsah

Na prodej je velmi speciální Lexus LFA Nürburgring Edition

Foto: haemmerle.de

Lexus LFA Nürburgring Edition

7. 5. 2019

Pokud byste dostali za úkol najít jediný model, který dostal značku Lexus do povědomí všech automobilových nadšenců i profesionálů, a který ji od výroby luxusních aut posunul k těm sportovním, byl by to vůz LFA. Teď je jeden tento kousek na prodej – navíc ve velmi speciální Nürburgring Edition s neuvěřitelně nízkým nájezdem.

Článek

Než se ale k této prodávané chloubě dostaneme, v rychlosti si připomeňme samotný model LFA. Zmiňovaný supersport z Japonska spatřil světlo světa už v roce 2010 a odstartoval velkou změnu u značky Lexus. Ta se do té doby na supersporty nezaměřovala, ale úspěch LFA ji ukázal, že by na ně nadále neměla zapomínat. Fakt ale je, že jako první supersportovní model stálo LFA automobilku velké peníze – podle některých spekulací se jí ty investice do vývoje a výroby vlastně nikdy ani nevrátily. I tak jde ale o ještě dnes opěvovaný supersport, který spatřil světlo světa v počtu pouhých 500 kusů.

O pohon se u LFA stará vpředu umístěný desetiválec o objemu 4,8 litru, jehož výkon je 561 koní a točivý moment 480 Nm. Možná jste se teď pousmáli, protože vám ty hodnoty nepřijdou nijak působivé. Nezapomínejte ale, že s LFA jsme o deset let zpět. O přenos síly na zadní kola se stará šestistupňová robotizovaná sekvenční převodovka. Auto je vyrobeno z velké části z velmi pevných, ale lehkých materiálů, mezi kterými hraje prim karbon – i proto je hmotnost auta pouhých 1 480 kilogramů. Taky díky tomu dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,7 sekundy, přičemž maximální rychlost se zastaví až na 325 km/h.

A ještě několik málo zajímavostí. Vůbec poslední evropské LFA dodal Lexus 27. března 2013 Nicolasi Schillingovi, švýcarskému obchodníkovi s francouzskými a italskými víny. Mezi evropskými zákazníky bylo LFA oblíbené převážně v bílém provedení, kdy bylo prodáno 7 vozů v zářivě bílé a 7 vozů v perleťově bílé. Za ní následovala černá (5 vozů) a perleťově červená (4 vozy). Pro perleťově modrý odstín laku, který byl ve své době oblíbený i u známého moderátora Jeremyho Clarksona, se rozhodli dva zákazníci. A další dva pak zvolili perleťově žlutou barvu. Mimochodem, Clarkson v době, kdy bylo LFA novinkou, na něj nešetřil chválou. Dokonce ho označil za jeden z nejlepších supersportů historie.

Z těch 500 vyrobených LFA jich bylo jen 50 právě v Nürburgring Edition. Čas od času se jeden z nich objeví někde v prodeji, a právě teď takový čas nastal. Pokud pomineme fakt, že jde o jeden z několika málo vyrobených kusů, pak je tohle konkrétní auto vyrobené v roce 2011 zajímavé ještě dvěma aspekty. Jedním je nízký nájezd, kdy prodávající tvrdí, že s ním ujel jen asi 1 000 kilometrů. Nejspíš šlo od počátku o cílevědomou investici, která byla spíše zaparkovaná v garáži. Druhou zajímavostí je fakt, že na kapotě je prý originální podpis samotného Akia Toyody, tedy vnuka zakladatele značky Toyota, pod kterou Lexus patří, a zároveň jejího současného šéfa. A mimochodem, právě tento člověk, který stále velmi rád závodí, má na svědomí návrat modelu Supra na trh.

LFA Nürburgring Edition se oproti standardnímu modelu liší výkonem vyšším o 10 koní, ale také jinak nastavenou převodovkou nebo sníženým a pevnějším podvozkem. Kromě toho auto dostalo také lepivější pneumatiky a několik aerodynamických prvků. Na prodej je na webu haemmerle.de a majitel za něj požaduje minimálně 370 tisíc eur, ale cena rychle stoupá. Vzhledem k jedinečnosti tohoto konkrétního vozu se může zastavit až na opravdu vysoké částce.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama