Hlavní obsah

První dojmy: MINI Cooper SE je svižná elektrická stylovka do města

Foto: MINI
6. 3. 2020

První čistě elektrické MINI přijíždí s velkou dávkou stylu a dynamikou blízkou sportovnímu Cooperu S, za jeho volantem tak budete mít nejen čisté zelené svědomí, ale taky široký úsměv na rtech. Tenhle elektromobil je totiž velká radost řídit!

Článek

Abychom byli přesní, skutečně první elektrické MINI E spatřilo světlo světa již v roce 2009, šlo však spíše o prototyp. Ten si mohli zákazníci ve vybraných zemích pronajmout a pomáhat svými zkušenostmi k vývoji skutečně prvního velkosériově vyráběného elektromobilu MINI – nedávno představeného Cooperu SE, který právě přijíždí na český trh.

Zvenku vypadá prakticky stejně jako jiné třídveřové Coopery, liší se jen drobnostmi: zaslepenou maskou, odlišným designem kol (jejich tvar je inspirovaný britskou tříkolíkovou elektrickou zásuvkou), zeleně lakovanými detaily a párem specifických znáčků. Dokonce mu zůstalo i sání na kapotě, byť zaslepené. Uvnitř je největší odlišností nový digitální přístrojový panel specifický pro Cooper SE. To je ale vlastně dobře, protože zákazníci mají své MINI rádi takové, jaké je.

Největší změnou je tak technika pohonu převzatá z úspěšného BMW i3s – to znamená elektromotor o výkonu 184 koní a bateriový balík s kapacitou 32,6 kWh, který by měl vystačit až na 270 km dojezdu. To je pro městské auto dostatečná hodnota, kterou navíc můžete díky dvoustupňové rekuperaci a efektivní práci s plynovým pedálem ještě o trochu natáhnout. Nabíjení DC rychlonabíječkou o výkonu až 50 kW pak zabere jen 35 minut (0 – 80 %), při nabíjení z wallboxu pak stejnou disciplínu zvládnete asi za 2,5 hodiny.

Foto: MINI

Pod kapotou se uhnízdil elektromotor, jeho 184 koní a 270 Nm působí dost sportovně

Elektrický Cooper SE oproti benzinovému Cooperu S přibral 135 kilo, jenže elektromotor v přídi je lehčí než benzinová jednotka a těžké baterie se usídlily v podlaze (pod zadními sedadly a ve středovém tunelu, takže nezmenšují už tak dost skromný 211litrový kufr), což posunulo těžiště o 30 milimetrů níž a víc doprostřed.

Foto: MINI

Za volantem Cooperu SE si užijete i spoustu zábavy

A za volantem si toho vážně všimnete – lehčí čumák se dravěji vrhá do zatáčky, auto je víc zakousnuté do stopy a hbitěji mění směr. Na stovku zrychlí za svižné 7,3 sekundy (na šedesátce jste za pouhých 3,9 s), jenže reakce na plyn je citelně dravější a zátah nepřerušuje řazení. S Cooperem SE si tak užijete víc sportu než s běžným Cooperem S!

Foto: MINI

Elektrické MINI umí slušně pelášit

Tedy alespoň v městských ulicích – právě tady budete totiž nové elektrické MINI vídat nejčastěji. Nejlépe tu vynikne jeho efektivní, tichý a bezemisní pohon, jeho miniaturní rozměry se zase budou hodit při parkování. Navíc vás nebude trápit poněkud omezený dojezd (to kvůli hmotnosti baterií). Mohla by vás ale potrápit cena…

MINI si za svou elektrickou novinku řekne o 885 300 Kč, což je zhruba o 200 tisíc víc, než kolik stojí běžný Cooper S. Na druhou stranu MINI nikdy nebylo levné a jako stylovka (s výhodami „elektrické“ SPZ navíc) s bohatou základní výbavou (LED světlomety, 2zónová automatická klimatizace, topení s technologií tepelného čerpadla, nezávislé topení nebo navigace Connected) si svou cenu dokáže docela slušně obhájit. Ostatně zákazníci MINI milují novinky a plug-in hybridní Countryman už teď představuje čtvrtinu z celkových prodejů značky MINI na českém trhu. Elektrický Cooper SE by se tak podle všeho mohl stát prodejním hitem. Fakt se nám líbil, takže mu držíme palce!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.