Hlavní obsah

Mercedes ukázal nejostřejší verzi GLB, dynamikou nezklame

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes zaplňuje všechny skuliny v nabídce SUV. Po modelech GLA, GLC, GLE, GLS přichází s kompaktním pseudoterénním vozem GLB v pěti- nebo sedmimístném provedení. A aby byla nabídka kompletní, nově automobilka odtajnila ostrou verzi AMG s výkonem přes 300 koní.

Článek

Ještě před příchodem AMG verze Mercedes ukázal GLB v základních provedeních. Nabídka motorizací zahrnuje tři vznětové a dva zážehové agregáty s výkony 163 koní až 224 koní; motory mají objem 1,3 nebo 2,0 litru a točivý moment nejméně 250 a nejvýše 400 newtonmetrů. Přičemž k silnějším motorizacím lze mít pohon všech čtyř kol 4Matic.

Foto: Mercedes-Benz

Pod kapotou crossoveru se ukrývá stádo 306 koní toužící běžet s větrem o závod

Pod kapotou nejnovější verze, která ve svém názvu nese tři magická písmena AMG, je klasicky dvoulitrový benzinový  čtyřválec o výkonu 306 koní. Točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm při 3 000 otáčkách. Sprint z nuly na 100 km/h se odehraje za pouhých 5,2 sekundy a nejvyšší rychlost je tradičně omezena na 250 km/h.

V případe AMG verze je třeba samozřejmě počítat s přenosem síly na všechna čtyři kola; elektronická stabilizace nabídne tři odlišná nastavení. Při běžné jízdě se nejostřejší GLB chová jako předokolka, dynamická jízda nebo povrch s horší přilnavostí pak přinášejí poměr distribuce točivého momentu mezi přední a zadní nápravu 50:50. Převodovka je automatická dvouspojková s osmi rychlostními stupni (AMG Speedshift DCT 8G).

Podvozek má vpředu klasicky vzpěry McPherson; vzadu pak víceprvkové zavěšení. Proti běžným verzím je naladění více sportovní s menší tendencí k náklonům v zatáčkách a s celkově jistějším projevem. Zajímavostí je, že už základní verze lze kombinovat s adaptivními tlumiči, v případě AMG verze jsou pak standardem.

AMG GLB se od běžných verzí liší ostřejší přední maskou se stříbrně lakovaným "lízátkem". Vzadu jsou změny ještě razantnější, mohutnější je difuzor, do kterého jsou zabudované dvě oválné koncovky výfuku.

Základem jsou devatenáctipalcová litá kola, na přání ale mohou mít obří velikost 21 palců. Na karoserii nechybí ani znáčky s písmeny firmy založené v roce 1967, a od roku 1999 plně začleněné do koncernu Daimler. V interiéru se prakticky nic nezměnilo. Připomínáme, že verzi AMG si zájemci mohou objednat v pěti- i sedmimístném provedení.

Prodejní cenu zatím Mercedes neuvedl (základní provedení v Česku startuje na 911 tisících). Ve světové premiéře se novinka představí už za pár dní na frankfurtském autosalonu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb