Hlavní obsah

Autosalon Frankfurt: Druhá generace Mercedesu GLE Coupe je tu. Má se BMW X6 bát?

Foto: Mercedes-AMG
29. 8. 2019

BMW nedávno představilo třetí generaci svého neočekávaného hitu, brutálního SUV-kupé X6, Mercedes proto rychle přispěchal se svou odpovědí v podobě druhé generace GLE Coupe. Asi vás ale nepřekvapí, že stejně jako BMW, ani Mercedes nechtěl svůj úspěšný recept příliš měnit…

Článek

Nová generace GLE Coupe tak vypadá hodně podobně jako ta minulá – silueta s elegantně splývající zádí se skoro nezměnila (přestože má o 20 mm delší rozvor a objem zavazadlového prostoru narostl na 655 litrů). Všechny detaily jsou však nové a odpovídají současnému jazyku Mercedesu. Příď je prakticky shodná s před časem představenou třídou GLE, záď pak zdobí zužující se světla v duchu ostatních čtyřdveřových kupé (CLA a CLS). Výsledek vypadá i přes mamutí rozměry stále vkusně – tedy přinejmenším ve srovnání s okázale arogantním BMW X6.

Foto: Mercedes-AMG

Horní polovina GLE Coupe je elegantní, ale ta dolní stále „křičí“ masivním SUV

V interiéru najdete ty nejmodernější prvky a nejkvalitnější materiály, které má Mercedes v arzenálu. Na první pohled vás praští do očí infotainment MBUX se dvěma 12,3palcovými displeji, které můžete ovládat tlačítky na volantu, trackpadem na středové konzole, dotykem nebo hlasem. Pochopitelně tu nesmí chybět ani náladové osvětlení a kvalitní hi-fi Burmester, hliníkové prvky, kvalitní dekory a jemná kůže, jak se na prémiový produkt sluší a patří. Jediný rozdíl oproti standardnímu GLE jsou dvě madla na středové konzole, to aby se posádka v zatáčkách mohla lépe držet.

GLE Coupe je totiž více zaměřené na sportovnější jízdu. Základem jsou klasické tlumiče a ocelové pružiny (sportovněji naladěné než u běžného GLE), zajímavější je však vzduchový podvozek s adaptivní funkcí a aktivními stabilizátory (dokáže kontrolovat náklony a zároveň upravuje tuhost tlumení na jednotlivých kolech), který dokáže být nejen pohodlně plavný v komfortním režimu, ale také sebejistě stabilní ve sportovním. Což se hodí, když máte na povel 435 koní…

Foto: Mercedes-AMG

Verzi AMG GLE 53 pohání 435 koňový šestiválec masivně dopovaný turbodmychadlem a mírně i elektřinou

Právě takový výkon nabízí (zatím) vrcholná verze AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe, který pohání třílitrový přeplňovaný šestiválec doplněný 48V mild-hybridní technikou. Při ostré akceleraci tak dokáže startér-generátor přidat na krátkou chvíli dalších 21 koní a 249 Nm. GLE 53 tak zrychlí na stovku za pouhých 5,2 sekundy a upaluje až (elektronicky omezených) 250 km/h.

Pokud vám to nestačí, počkejte si na plnotučné AMG 63 s výkonem přes 600 koní, které dorazí nejspíš v průběhu příštího roku. Na výběr jsou ale i rozumnější motorizace, v Evropě budou oblíbené především diesely 350 d (272 k a 600 Nm) nebo 400 d (330 k a 700 Nm). Oba přes 9stupňový automat pohánějí všechna čtyři kola a jejich dynamika bude určitě naprosto dostatečná.

Poprvé si nové GLE Coupe budete moci prohlédnout na začátku září na autosalonu ve Frankfurtu. O kousek dál bude k vidění i konkurenční BMW X6 (pokud ho tedy vůbec uvidíte), takže si obě auta můžete prozkoumat a udělat si názor, které se vám líbí víc. Podle nás to ale na plné čáře zvenku i uvnitř vyhrává Mercedes…

HLASUJTE: Jaké SUV-kupé se vám líbí víc?
BMW X6
26.9 %
Mercedes-Benz GLE Coupe
73.1 %
Celkem hlasovalo 2795 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama