Hlavní obsah

První dojmy: Mercedes-Benz GLC je po faceliftu stejný, ale ještě lepší!

Foto: Mercedes-Benz
8. 6. 2019

Nenápadné střední SUV Mercedesu prošlo faceliftem, který je navenek sice velmi decentní, ale chytře rozšiřuje vlastnosti GLC jakožto nejuniverzálnějšího a nejpřizpůsobivějšího crossoveru na trhu. Chcete pohodlí, terén nebo sport, úspornost nebo strhující výkony? GLC vám nabídne opravdu vše!

Článek

Ano, tohle je vážně faceliftovaný Mercedes GLC. Nestyďte se, pokud jste to na první pohled nepoznali – designové změny jsou totiž tak decentní, že potřebujete vidět obě auta vedle sebe, abyste je rozeznali. Napovím vám, novinku prozradí odlišná LED linka denního svícení. Kromě toho se ještě změnila maska a pár dalších maličkostí. Mnohem důležitější změny se pak odehrály pod elegantní kapotou. Ale co je klíčové, nezměnilo se to hlavní – jeho všestranný charakter. GLC je totiž takový švýcarský nůž mezi SUV…

Foto: Mercedes-Benz

Vlevo odcházející GLC, vpravo GLC po faceliftu: Najděte deset rozdílů (možná jich bude i méně)

GLC primárně vyniká v tom, co dělá Mercedes Mercedesem – v kvalitě jízdního zážitku. Pohodlí je pro tuto značku prioritou a GLC na příplatkovém vzduchovém podvozku (dříve jen pro kupé, nyní k dispozici pro obě verze) je úžasně komfortní auto, se kterým je radost překonávat kontinenty. Další novinkou je adaptivní podvozek Dynamic Body Control (dosud také jen pro kupé), který dokáže upravovat tlumení jednotlivých kol podle zvoleného režimu a podmínek na vozovce. Pokud chcete jet ostřeji, hezky přituhne, v komfortu bude naopak příjemně vláčný. Na silnici tak GLC působí vážně velmi kompetentně.

O to víc překvapí, že si s GLC můžete troufnout i do náročného terénu. GLC je pořád primárně fešácké SUV, takže nemá redukční převodovku ani uzávěrky diferenciálů, přesto díky chytré elektronice a sofistikovanému pohonu všech kol hravě zvládá překonávat překážky, na které by si troufnul málokterý řidič – to díky tuhé konstrukci a světlé výšce až 245 mm, chytrému pohonu všech kol 4Matic, příplatkovému offroad balíčku zvyšujícímu ochranu podvozku a hned dvěma offroad jízdním režimům. K tomu navíc přihazuje asistent pro sjezd z kopce, obrazovku infotainmentu zobrazující úhly náklonu, natočení kol a práci čtyřkolky, nebo šikovnou kameru v přídi, která se za vás podívá tam, kam vy přes kapotu nevidíte. S GLC tak v terénu dojedete dál, než s většinou konkurentů.

Ale největší zážitek je stejně rychlá jízda s brutální verzí AMG. Přední kola okamžitě reagují na každý pokyn řízením, tuhý podvozek drží kola zakousnutá do asfaltu a twin-turbo V8 s výkonem 510 koní burácí, prská a práská a plaší tak ptáky, zvěř i nadšené houbaře po celém lese lemujícím točitou silničku. Samozřejmě tohle monstrum taky něco váží a má výš těžiště, ale jakmile se naučíte pracovat s hmotou, můžete prohánět po okreskách sporťáky a ze zatáček vyjíždět s mírným kontra (to díky aktivnímu zadnímu diferenciálu, který má nyní ve standardu i slabší 476koňová verze). V SUV! To snad ani není možné…

Pojďme si ale přiznat, že většina zákazníků sáhne po rozumnějších motorizacích. GLC bohužel přišlo o šestiválec 350d a musí si tak vystačit s novou generací čtyřválců. Benzinový dvoulitr (ve dvou výkonových verzích se 197 a 258 koni) je nově vybavený 48V mild-hybrid technikou, která zvládá zhasnout motor nejen při dobrzďování, ale také při plachtění, a rekuperovanou energií pomáhá při akceleraci (startér-generátor přidává až 14 koní), čímž dokáže šetřit palivo – podle WLTP se s ním dá jezdit za kombinovaných lehce přes 7 litrů.

Turbodiesel byl upravený pro co nejnižší emise (už nyní splňuje normu, která vejde v platnost v roce 2020), přitom nabízí skvělý výkon (tři výkonové verze se 163, 194 nebo 245 koni). Pod plynem samozřejmě uslyšíte typický čtyřválcový zvuk, ale při klidnější jízdě je motor skvěle odhlučněný, skoro vůbec o něm nevíte. Za klidnější přístup vás navíc odmění spotřebou pod 6 litrů na sto.

Pokud chcete jezdit ještě úsporněji, těšte se na plug-in hybridní verzi GLC 350 e kombinující benzinový motor s elektromotorem. Celkový výkon soustavy bude 320 koní, a to při kombinované spotřebě do tří litrů na sto kilometrů a 30 kilometrech čistě elektrického dojezdu. Zcela bezemisní provoz pak slibuje varianta F-Cell, která jezdí primárně na elektřinu vyráběnou z vodíku v palivových článcích, a jako rezervu má 13,5 kWh baterii dobíjenou ze sítě. Kombinovaný dojezd je pak zhruba 400 km na vodík (NEDC) a dalších 50 km na baterie.

Mercedes se nových technologií nebojí a je to znát i v interiéru – ten přešel na nejnovější verzi MBUX, tedy rozhraní s digitálním přístrojovým panelem (12,3“ displej) propojeným s velmi sofistikovaným infotainmentem (10,25“ dotykový displej) vybaveným online funkcemi a navigací využívající augmentovanou realitu (vykresluje směrové pokyny do obrazu přední kamery). Můžete ho ovládat dotykem, touchpadem mezi sedadly a ovladači na volantu, ale také gesty a hlasem. Na začátku to bude chtít chvíli sžívání, ale pak nebudete chápat, jak jste bez něj mohli žít. Samozřejmostí je taky zástup jízdních asistentů, které vám dokáží usnadnit řízení – například nouzové brzdění, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvých úhlů a mnohé další.

Pokud vám ale moderní technologie nejsou tak blízké, nemusíte se děsit, že by vás jimi GLC zahltilo. Pořád stačí vklouznout do architektonicky krásné a prémiově kvalitní kabiny, pohodlně se uvelebit v kožené sedačce a vyrazit na cestu, užívat si prosté kroucení volantem a vychutnávat si dokonalý komfort, kterým vás GLC zahrne, abyste na konci cesty vystoupili z auta zcela odpočatí. GLC je zkrátka pravým Mercedesem, jen je teď ještě lepší.

Foto: Mercedes-Benz

Vážně nehrozí, že byste si u GLC nevybrali verzi, která by seděla právě vám

A rozhodně se nemusíte bát, že byste si nevybrali – v nabídce jsou dvě karoserie (praktičtější SUV a stylovější SUV Coupé), 6 pohonných jednotek (všechny jsou spojené s hladkým 9stupňovým automatem), 6 variant podvozků a 3 druhy pohonu, 11 barev laků, 4 různé masky chladiče a 36 designů kol, 9 druhů interiérových dekorů, 5 různých volantů nebo 7 variant předních sedadel… Uf! Mercedes GLC je prostě nejvšestrannější a nejuniverzálnější SUV na trhu, které se dokonale přizpůsobí vašim požadavkům, ať už jsou jakékoliv.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama