Hlavní obsah

Mercedes představuje třídu A jako sedan pro evropský trh

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Třídy A sedan

Nejmenší z Mercedesů (pokud tedy nepočítáme podivínského bratra v podobě Smartu), je pochopitelně třída A. Není to dlouho, co se představila nová generace pětidveřového hatchbacku, ale nyní je venku také čtyřdveřová verze sedan pro evropský a americký trh. Nahrazuje předchozí třídu CLA.

Článek

Nová třída A se nám líbí – je to hezký malý hatchback, jenže při pohledu na nový sedan náhle na pětidveřovou verzi naprosto zapomínáme. Kompaktní čtyřdveřák s nízkou přídí a tak akorát vystrčeným kufrem vypadá opravdu výborně a stylově, ale ještě si nese jedno zásadní prvenství. Třída A v sedanu má totiž vůbec nejnižší součinitel aerodynamického odporu ze všech produkčních aut. Při čelní ploše 2,19 metrů čtverečních je součinitel Cx=0,22, což pochopitelně výrazně pomáhá snižovat spotřebu, a tedy i emise.

Rozměrově je sedan při délce 4 549 mm o malý kousek menší než odcházející CLA, ovšem rozvor 2 729 je naopak o pár milimetrů delší, což znamená hlavně více místa na zadních sedadlech. Ve srovnání s hatchbackem je potom sedan při stejném rozvoru o 130 mm delší. Vnější detaily exteriéru se samozřejmě liší podle zvolené verze a výbavy, stejně jako velikost kol, konkrétně rozměrů od 17 do 19 palců.

Uvnitř je vše hlavně o technice a interiér si sedan a hatchback předaly mezi sebou prakticky beze změn. Ústředním prvkem je tu štít složený ze dvou displejů zobrazujících přístrojový panel a dále i infotainment MBUX. Vybírat lze ze dvou velikostí obrazovek. Ty základní jsou sedmipalcové, příplatkové pak mají 10,25 palce. Stejně tak je za příplatek ještě head-up displej promítající na čelní sklo a inteligentní hlasové ovládání.

V nabídce se pochopitelně najdou taky pokročilé jízdní asistenty, z větší části adaptované z vrcholné třídy S. Vedle klasiky, jako je automatické brždění před srážkou, hlídání mrtvého úhlu nebo asistent proti vyjetí z jízdního pruhu, má áčko třeba příplatkový inteligentní tempomat automaticky zpomalující do zatáček, křižovatek a kruhových objezdů.

Po hatchbacku a prodlouženém sedanu pro Asii je sedan se standardním rozvorem už třetím modelem. V tuto chvíli však Mercedes ukázal vůz pouze s omezenou nabídkou motorizací. Za benzínové agregáty je tu nejsilnější přeplňovaná třináctistovka označená jako A 200 s výkonem 163 koní a točivým momentem 250 N.m. Druhý je vznětový motor A 180 d, tedy patnáctistovka o výkonu 116 koní s točivým momentem 260 N.m.

Postupně ale nové čtyřdveřové áčko dostane rozšířenou paletu agregátů sahající od základní třináctistovky A 160 o výkonu 109 koní až po nejsilnější dvoulitr A 250 o výkonu 224 koní. Následně samozřejmě přibydou i AMG varianty A35 a A45.

První oficiální představení proběhne v září na pařížském autosalonu a nástup do prodeje je plánován před konec letošního roku.

Řekněte nám, co byste preferovali vy? Pětidveřový hatchback, nebo raději elegantní sedan?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.