Hlavní obsah

Mercedes má nového skauta, je jím třída C

Foto: Mercedes-Benz

Vedle třídy E se All-Terrain provedení dočkala rovněž lacinější třída C. Jednu věc však u novinky postrádáme

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes-Benz rozšiřuje rodinu dobrodružných kombíků o nového člena, kterým se stal soft-roadově laděný kompakt třídy C. Po boku třídy E All-Terrain se i nové céčko vydává na pomezí kombinující schopnosti běžného vozu a SUV. Ač novinka vypadá velmi lákavě, stejně existuje pádný argument, proč nezatracovat větší a dražší E-Classe.

Článek

Skaut třídy C není totožný jako standardizovaný C kombík, jelikož nabídne nejen o 40 mm vyšší světlou výšku, ale taktéž unikátní přední masku či ochranné oplastování, díky němuž se jeho celkově rozměry zvětší v rámci délky o 4 mm a z hlediska šířky o 21 mm.

Foto: Mercedes-Benz

Céčko do lehkého terénu mírně narostlo na objemu

Vůz přijíždí na designových 17palcových, volitelně na 18palcových, respektive 19palcových discích, vždy však vycházející z výbavového stupně Avantgarde, který zahrnuje řadu designových ozdůbek, včetně volitelného nočního paketu přidávajícího lesklé černé akcenty.

Krom vyšší světlé výšky si budete moci užívat rovněž čtyřprvkové přední zavěšení se zvětšenými čepy řízení, dva terénní jízdní režimy a speciální „tempomat“ pro regulaci rychlosti klesání ze svahu. Myslí se též na praktičnost, takže k příplatkovému tažnému zařízení na 1 800 kilogramů získáte ještě elektronickou podporu počítačů nebo také asistent pro manévrování s přívěsem v nízkých rychlostech.

Foto: Mercedes-Benz

Vylepšení se dočkalo také přední zavěšení

Třída C All-Terrain nabídne ve standardu pohon všech čtyř kol s možností poslat až 45 % síly dopředu a 55 % dozadu. Dostupné motorizace jsou elektrifikované, zážehové i vznětové, čtyřválcové, dvoulitrové. No a to je ten důvod, proč byste neměli větší soft-roadové „éčko“ úplně odepsat, jelikož to si stále drží příjemné šestiválce. Ostatně náš výlet tímto Mercedesem E All-Terrain k Baltu dokázal, že i třílitrová šestka může poskytnout dostatek výkonu a zároveň zbytečně neplýtvat palivem.

Foto: Mercedes-Benz

Středový panel třídy C připomíná palubku honosnější třídy S

Továrně dodávané LED světlomety můžete na přání nahradit diodovým typem Digital Light, známým z vrcholové třídy S. Zde však lampy poskytnou navíc speciální terénní profil, kdy se světelný kužel oproti normálu značně rozšíří. Projekce osvětlení navíc pomůže při orientaci ve zúžení (promítnutím vodících linií značících šířku vozu) nebo třeba při vjetí do jednosměrky či přehlédnutí značky STOP.

Všestranné kombi s kufrem o objemu 490 litrů oslaví světovou premiéru už v září na IAA v Mnichově a u evropských prodejců se objeví ještě v letošním roce. Ceny zatím nebyly zveřejněny, základ však odhadujeme na cirka 1,5 milionu korun.

Reklama

Načítám