Hlavní obsah

Mercedes-AMG E63 - Ze čtyřkolky zadokolkou jedním tlačítkem

Foto: Archiv Garáž.cz

Nová třída E od Mercedesu je zde i v plnotučné variantě AMG. Ta nabízí výkon až 612 koní a ve standardu se jedná o čtyřkolku. Pokud však budete chtít, dá se aktivovat takzvaný drift mód, který z auta udělá čistě zadokolku!

Článek

Říkal jsem to již několikrát, nicméně rád to zopakuji - nové přeplňované supersedany jsou jako zadokolky často těžce použitelné. Pokud si budete chtít vychutnat onen výkon naplno, tak to často ztroskotá na blikající kontrolce trakce a omezeném výkonu, anebo když si ESP vypnete, tak budete muset mít opravdu pořádné řidičské schopnosti, protože auto bude na dvojku podpalovat zadní pneumatiky. Je to jeden z důvodů, proč v této třídě preferuji Lexus GS F, který je také zadokolka, ale s atmosférickým motorem, takže si jej můžete i na zatáčkovité silnici užít naplno a nebát se zarazil pedál plynu do podlahy.

Na druhou stranu, člověk si občas rád zablbne, takže stálá čtyřkolka jako u Audi RS6 také nemusí být vždy ideální. Nyní na to ale Mercedes vyzrál veskrze šalamounsky. Nové éčko od AMG je totiž standardně čtyřkolka, pokud si však vypnete stabilizaci, dáte převodovku do manuálního režimu a aktivujete takzvaný "drift mód", z auta se stane čistě zadokolka! Můžete si tak užít stabilitu a přenos výkonu čtyřkolky, stejně jako rozevlátý jízdní styl zadokolky, to vše v jednom autě.

Foto: Archiv Garáž.cz

A že si bude čeho užívat. Pod kapotu se totiž nastěhoval čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby, který se dělá ve dvou výkonostních variantách. Základem budiž klasické E63 AMG, které nabízí 571 koní a 750 N.m, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy. Jenže ona ještě existuje varianta AMG S, která má 612 koní, 850 N.m a stovku za neskutečné 3,3 sekundy! Maximální rychlost je 250 km/h, s Driver´s packem se pak omezovač posuny na 300 km/h.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jednotka má odpojování čtyř válců pro co nejmenší spotřebu (průměrně prý 8,9 l/100 km) a spojená je s devítistupňovou převodovkou SPEEDSHIFT MCT s mokrou spojkou. Vozu nechybí zadní samosvorný diferenciál, speciálně naladěné vzduchové odpružení ani až dvacetipalcová kola. A my už se těšíme, jak tahle věc bude jezdit!

Reklama

Načítám