Hlavní obsah

McLaren P1 GTR ve válečných barvách oslavuje Ayrtona Sennu

Foto: McLaren

Majitel tohoto P1 GTR chtěl, aby jeho auto jasně odkazovalo na formuli legendárního pilota

2. 1. 2019

Červeno-bílé zbarvení. Sytě žlutá helma. Dokonale precizní jízda ve stopě na samé hraně možností. Vřískající V6 turbo plivající plameny z výfuků. Právě takové jsou nejsilnější vzpomínky na ikonického Ayrtona Sennu za volantem neméně ikonického monopostu McLaren MP4/4, se kterým dosáhl na svůj první mistrovský titul ve Formuli 1.

Článek

Někdo si představuje Margot Robbie v krajkovaném prádélku, praví petrolheadi směřují své nemravné myšlenky trochu jinam. Třeba k Porsche 911 v barvách Gulf nebo Martini, M3 v oranžové Jägermeister nebo Lancii Delta s trikolórou a logy Alitalia. A fanoušky McLarenu nemůže napadnout nic jiného, než červenobílá s logy Marlboro, kterou hrdě a hrozně rychle vozil monopost MP4/4.

McLaren MP4/4 s duem Senna/Prost za volantem tehdy v roce 1988 vyhrál 15 z celkových 16 závodů (a to jen proto, že v Imole Prostovi selhal motor Honda a Sennu dvě kola před koncem z první pozice nechtěně sestřelil Schlesser). Jen velmi málo závodních aut se takovému výkonu dokázalo přiblížit – nejblíž se dostalo Schumacherovo/Barrichellovo Ferrari F2004 (15 vítězství z 18 závodů) a Hamiltonův/Rosbergův Mercedes W07 Hybrid (19 vítězství z 21 závodů). McLaren MP4/4 je důležitý i proto, že na něm Ayrton Senna vybojoval svůj první titul Mistra světa (z celkových tří) a letos tomu bylo právě 30 let. A to už stojí za nějakou tu oslavu, ne?

Jeden z majitelů McLarenu P1 GTR se na počest tohoto slavného jubilea rozhodl nalakovat své auto právě v červeno-bílé kombinace Marlboro (tedy bez log tabákové firmy) a přidal k tomu pár odkazů na Sennu (nápisy a brazilská vlajka) včetně památného startovního čísla „12“, které nosil Sennův monopost. Divizi MSO, plnící majitelům jejich rozličná přání, zabrala práce na autě neuvěřitelných 800 hodin. V tom jsou však započítány i další úpravy – cosi se šušká o drobných vylepšeních na motoru, která by navyšovala výkon z původních 986 koní, ale tepelné odstínění motoru plátem 24karátového zlata je holá realita. A také pěkná připomínka legendárního silničního McLarenu F1.

A změny se neodehrály jen pod kapotou, došlo i na změny v aerodynamice. Díky přepracované přední části nyní přítlak může dosahovat hodnoty až 800 kg, mírné změny prodělalo také zadní křídlo. To se teď díky novým bočnicím ještě více podobá tomu na MP4/4..

V kokpitu pak očekávejte jen detaily jako prošívání v barvě legendární formule, Sennův podpis a jeho nesmrtelnou hlášku „Designed to win“, která zdobí karbonový rám auta. Sedadla jsou pak příznačně přímo z McLarenu Senna. Jo, a jelikož je P1 GTR auto určené čistě pro okruhovou jízdu, i pilotova přilba kopíruje barevnou kombinaci auta. Majitel je zjevně ukázkový fajnšmekr a skutečný fanoušek.

autowebAUTOWEBaUtOwEb