Hlavní obsah

Po zásahu úpravce je McLaren 720S prostě dokonalý

Foto: Novitec

McLaren 720S N-Largo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Co se stane, když už v základu fantastické auto dostanou do rukou experti na zvyšování výkonu? Přesně to vám dnes ukážeme na krásném McLarenu 720S, který dostal hodně netradiční lakování karoserie, pořádnou porci výkonu, a dokonce i nové tvary. Výsledek si rozhodně zamilujete!

Článek

Než se vrhneme do popisu práce tuningové firmy Novitec, která má následující úpravu na svědomí, lehce si připomeneme samotný McLaren 720S. Jde o jedno z nejlepších super aut současnosti. Pokud nebudeme brát v potaz monumentální McLaren F1, je 720S to nej, co si u britské značky můžete pořídit. Jediné, co by vás mohlo odradit, je jeho cena, která se pohybuje v přepočtu kolem 7 milionů korun.

Ovšem za tu částku dostanete karbonový monokok, díky němuž auto váží jen 1 283 kilogramů. Pod ním je schovaná přeplňovaná V8 o objemu 4 litrů, která byla v továrně naladěna na výkon 720 koní a točivý moment 770 Nm. Z 0 na 100 km/h umí zrychlit za 2,9 sekundy a maximální rychlost je 341 km/h.

Většina zákazníků si 720S objednává v zářivě oranžové barvě, ale viděli jsme i několik zelených, černých nebo perleťově bílých. Ovšem u Novitecu se rozhodli, že naopak uberou na barevnosti a auto oblékli do světle hnědého kabátu. To byl ale jen začátek. Německá tuningová firma chtěla vzdát hold McLarenu Senna, a tak dali vzniknout projektu s názvem 720S N-Largo.

K tomu, aby se předloze co nejvíce přiblížili, použili nově vyrobený bodykit, který 720S přidává na ostrosti. Vzhled je mnohem agresivnější, ale přes to byl každý díl zvolen tak, aby nenarušil takřka dokonalou aerodynamiku auta. A možná i proto Novitec zvolil hnědou barvu. V oranžovém nebo jinak výrazném odstínu by to celé možná vůbec nešlo dohromady. Takhle si všimnete i detailů, nejen auta jako celku.

A teď to nejzajímavější. Novitec pod karbonovou karoserií nechal stejný, dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec, ovšem pohrál si s jeho nastavením. Změny proběhly jak v mapách řídicí jednotky, tak u výfukové soustavy, která je dělaná na zakázku. I ona pomohla ke konečnému výkonu, jenž se zastavil na hodnotě 795 koní. Díky tomu se zrychlení z klidu na 100 km/h odehraje za 2,6 sekundy a maximální rychlost se po zásahu elektroniky zastaví na 344 km/h. Fantastická ukázka profesionální tuningu, co myslíte?

Máte-li o tuto konkrétní práci Novitecu zájem, dlouho neotálejte. Firma dopřeje vzniku jen 15 kusům. Ovšem cenu raději neprozradila. Drobné to ale jistě nebudou…

Reklama

Související témata: