Hlavní obsah

Další nabouraný McLaren Senna. Tentokrát v Anglii

Foto: Motor1

McLaren Senna

18. 12. 2018

Pamatujete si na dvě nehody Rowana Atkinsona, kterého znáte jako Mr. Beana? Obě byly s jeho McLarenem F1, přičemž ta druhá se stala největší pojistnou událostí v historii Velké Británie. Vypadá to, že tyto britské vozy přitahují nehody jako můru světlo. Hodně pošramocen je totiž další McLaren, ale Senna.

Článek

McLaren Senna se ke svým majitelům dostává teprve v těchto dnech, přičemž se zaplacenou zálohou v řádu několika milionů na něj dotyční museli čekat hodně dlouho. Ti, co se dočkali, si ho zcela logicky chtějí hned užít, ale zapomínají, že se nic nemá přehánět. Jen před několika týdny naboural svůj McLaren zákazník v Mnichově a před pár dny se k němu přidal další, tentokrát z Velké Británie.

Vzhledem k tomu, že Senna stojí v přepočtu asi 22 milionů, je dle videa jasné, že škoda nebude malá. Nešlo totiž o žádný malý ťukanec, ale pořádnou ránu. Vyšetřování nehody je v začátcích, takže není jasné, kdo je viníkem, ale něco nám říká, že za nehodou stála jistě nepozornost a možná i vyšší rychlost. S McLarenem se střetlo jiné auto, které zůstalo ležet na boku. Oproti tomu má Senna doslova na kaši kus přední části, blatník a zničené je i kolo. Další destrukci je možné čekat pod karbonovou karoserií. Cena takové nehody? Jistě astronomická. Naštěstí se tato dost děsivě vyhlížející nehoda podle policie města Southend v Essexu, kde se vše stalo, obešla bez zranění.

Teď se ale ukáže, jestli měl majitel na supersportovní Sennu sjednánu dost dobrou pojistku. Oprava bude dlouhá, a hlavně pekelně drahá. Jeho štěstím je, že by snad nemělo jít o totální škodu. Je to smutný pohled i navzdory tomu, že podle některých je Senna nejošklivějším autem současnosti. Vidět ale jakékoliv auto v takovém stavu prostě není hezká podívaná.

A ještě pro připomenutí dodáme, že McLaren Senna pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4 litrů, o němž automobilka říká, že je vůbec nejvýkonnějším čistě spalovacím motorem, jaký kdy vyrobila. Jeho výkon je 800 koní, točivý moment 800 Nm a hmotnost pouhých 1198 kilogramů. Z 0 na 100 km/h se zvládne rozjet za 2,8 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 340 km/h. A auto by jelo i dál. Ovšem je limitováno aerodynamikou, protože McLaren nevsadil ani tak na nesmyslnou rychlost, ale klade v tomto případě důraz na vysoký přítlak.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama