Hlavní obsah

Lotus hodlá investovat a pořádně zatopit Porsche

Foto: Lotus

Lotus Evora GTE

20. 8. 2018

Jeden by to neřekl, ale tyto dvě automobilky mají paradoxně hodně společného, třeba bohatou závodní historii. Přelomová sportovní auta. Ale na rozdíl od Porsche měl britský Lotus vždycky tak trochu hluboko do kapsy… až doteď.

Článek

Modely Lotusu bývají často srovnávány s konkurencí od Porsche. Elise s Boxsterem, Exige s Caymanem a tak dále. Jenže ve Stuttgartu vždy byli zhruba o krok napřed. V případě klání Evora versus 911 i o dva. A to se teď má změnit, Hethel má v plánu Zuffenhusen pořádně kopnout do slabin. Nebo pokud je vám deset, přebrat mu zákazníky. Vtip je totiž v tom, že schopnostmi byly lotusy „poršákům“ proklatě blízko, už ale ztrácely v oblastech, které přinášejí do firmy nové zákazníky.

A Lotus nemá obdržet jen ledajaký sponzorský dar. Proslýchá se, že má jít až o dvě miliardy (!) liber od čínské společnosti Geely. Čína má totiž s Lotusem velké plány – vůbec se netají tím, že hodlá na Stuttgart vyrukovat se sofistikovanými sporťáky, GT vozy nebo okázalými SUV.

V prvé řadě mají prostředky poputovat do základy Lotusu v Hethelu, vzápětí má vzniknout další zařízení v oblasti West Midlands, čili přibližně v geografickém středu Británie. Zní pak poměrně logicky, že Lotus bude na obou pobočkách „nabírat“, mimo jiné taky 200 inženýrů.

Čínské Geely už nyní vlastní 51 procent Lotusu, ale do budoucna si dělá zálusk na víc než jen na příslovečnou „nadpoloviční většinu“. Tím chceme říct, že Geely to zdá se myslí s Lotusem opravdu vážně. Jeden by řekl, že by se hodilo nakoupit pár akcií Lotusu, než stihnout raketově růst.

Teď se asi ptáte, proč vás celý článek napínáme a nesdělíme bližší informace, co vlastně ten Lotus chystá. Pravda, celkem pochopitelně. Takže – v očekávání jsou hardcorové malosériové vozy – ano, v množném čísle. S tím, že do roku 2020 má přijít nová „vlajková loď“, čti konkurent devětsetjedenáctky. No a v neposlední řadě kladivo na Porsche Macan. Konkurent Cayennu se má dostavit někdy později ve „dvacátých letech“.

Víme, že to zní zvláštně, pro někoho možná moc odvážně, ale uznejte – Britové za to umí vzít, když chtějí. Vzpomeňte, kde byl McLaren ještě před šesti lety. A Lotus dokázal být konkurenceschopný alespoň na okruhu, a to i přes nízký rozpočet. Místo, kde ztrácel nejvíc, bylo vždy účetnictví, obrazně řečeno. Tak držíme palce, ať se to změní!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama