Článek
Nejprve si shrňme, co se vlastně stalo. Autonomní Volvo XC90 společnosti Uber, které fungovalo jako samojezdící taxi, byť člověk na palubě rovněž byl, srazilo v arizonském městě Tampe devětačtyřicetiletou ženu, která přecházela silnici, a to mimo přechod. Po převozu do nemocnice žena zemřela. Uber okamžitě přestal s testováním autonomních vozů a začalo vyšetřování nehody. Zatím se závěry médií liší. Některé říkají, že nehodě nešlo zabránit a člověk za volantem, který měl na jízdu dohlížet, ani nestačil zareagovat. Jiní naopak říkají, že šlo o klasickou situaci, kterou by měla zvládnout i detekce chodců, jakou má třeba Škoda Citigo.
Podle nejnovějších zpráv se zdá, že jde o vážnou věc, protože v návaznosti na tuto událost přerušily testování autonomních automobilů i minimálně další dvě firmy. Konkrétně jde o Toyotu a Nutonomy. V Toyotě se nechali slyšet, že chtějí znát výsledek vyšetřování i to, zda bude nějak souzen člověk, který měl na řízení vozu dohlížet. Je totiž důležité zjistit, co řidičům v případě podobných nešťastných událostí hrozí. Přerušení testování však platí jen pro USA, v Japonsku testy pokračují i nadále.
Nutonomy zastavuje testování na žádost města Boston. Město chce projít bezpečnost vozů a zabránit tak dalším podobným událostem. Stát Arizona ale takto striktní není. Jeho zástupci se nedomnívají, že je potřeba většího omezení autonomního testování.