Hlavní obsah

Kupte si tramvaj či autobus z dopravního podniku

Foto: Shutterstock/Martyn Jandula

Úplně poslední tramvaje typu Tatra T6A5 ukončily v Praze provoz 19. června 2021. Teď jsou na prodej

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chtěli jste vždycky řídit městský autobus, ale děsí vás představa, že v něm budete muset vozit lidi? Nebo sníte o své vlastní tramvaji, kterou by vám coby skleník na zahrádce záviděli všichni sousedé v zahrádkářské kolonii? Teď si můžete své sny splnit. Dopravní podnik hlavního města Prahy totiž rozprodává část svého inventáře. Ceny nejsou vysoké a nabídka je vyloženě rozmanitá.

Článek

Nabídka čítá spousty a spousty položek, rozdělených do čtyř základních kategorií: tramvaje, autobusy, ostatní vozidla a ostatní majetek. Stanovení ceny probíhá takzvaně „obálkovou metodou“, kdy musíte dopravnímu podniku doručit v zalepené obálce svou cenovou nabídku na jednotlivé položky, o které máte zájem. Jednotlivé položky pak budou prodány nejvyšší nabídce – tedy alespoň za předpokladu, že tato nabídka přesáhne cenu ve výkupu kovového šrotu – což bude u některých položek potíž. Kompletní nabídku s fotografiemi a komentovaným videem každé položky si můžete prohlédnout na stránkách dopravního podniku zde. Uzavírka nabídek je 3. září.

Nás pochopitelně nejvíc zaujaly městské tramvaje a autobusy. Celkem podnik nabízí 8 tramvají typu Tatra T6A5 a 18 autobusů Karosa B 951. Vše funkční, leč s poškozeními vzniklými provozem, a místy částečně „vytěžené“ od použitelného materiálu. Prostě žádné voňavky. Ale co byste čekali od tramvají, které mají bez výjimky najeto přes milion kilometrů, a autobusů, jejichž nájezdy se pohybují v rozmezí 600 až 900 tisíc kilometrů.

Foto: DPP

Taky autobusy Karosa se postupně s Pražskou MHD rozloučily

U všech tramvají jsou uvedeny minimální ceny 350 000 korun bez DPH, autobusy pak minimální cenu stanovenou nemají. Je samozřejmě otázka, k čemu mohou vyřazená vozidla městské hromadné dopravy sloužit (když ne k přeprodeji do zahraničí), ale tady si tvořivý český národ jistě poradí. Autobusy mohou najít využití jako zázemí či pojízdné dílny, z tramvaje se dá udělat třeba hipsterské bistro… Nadšení a kreativním (divným) nápadům se meze nekladou.

Foto: DPP

Některé vozy jsou ve velice zachovalém stavu

Mnoho lidí však seriózněji zaujme nabídka ostatních vozidel, kde se dá najít pár zajímavých kousků. Je tu třeba speciální montážní vůz Mercedes-Benz s kolejovým adaptérem (bohužel nefunkčním), další Mercedes na čištění komunikací, pár dodávek a náklaďáků, Liazka se sklápěčkou, ale třeba i několik úplně normálních dieselových Fabií první generace – mnohdy s nízkými nájezdy a všechny se zřejmou historií. Takové už se dneska špatně shání.

Foto: DPP

Tato naftová Fabia sice coby služebák u DPP moc lásky nezažila, stihla ale nakroutit jen lehce přes 100 000 kilometrů

No a pak je tady kategorie „ostatní majetek“, v níž se dá najít nářadí, ale mnohdy i pozoruhodné poklady. Můžete si udělat radost třeba novou svářečkou, sloupovou vrtačkou, rozbrušovačkou, tlakovou myčkou, průmyslovým vysavačem, ale i velkým dílenským zařízením, jako je detektor vůlí přední nápravy, válcová zkušebna brzd, diagnostická linka pro užitková vozidla nebo dynamická vyvažovačka kardanů. Vyloženě zarážející je tu pak přítomnost zubního rentgenu nebo kulečníkového stolu. Samozřejmě, že se v inventáři najde spousta starého harampádí prakticky bez užitné hodnoty, ale taky spousta věcí, které se ještě někomu budou hodit, a navíc by mohly být relativně za pár korun. Tak co, vyberete si?

Reklama

Načítám