Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Kia Stinger překonává očekávání - u nás se prodalo 30 vozů

28. 3. 2018

Není to nikterak vysoké číslo, přesto prodeje luxusně zaměřeného vozu Kia Stinger překonávají očekávání. Od listopadu 2017 si našlo svého majitele již 30 kusů, přičemž tři čtvrtiny z nich jsou ve vrcholné šestiválcové verzi.

Článek

Společnost KIA MOTORS CZECH eviduje k dnešnímu dni již 30 zákaznických objednávek sportovního fastbacku Kia Stinger. Celkem 23 zákazníků, tedy více než tři čtvrtiny, přitom zvolilo nejvyšší verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3l V6 T-GDi o výkonu 370 koní. Tři majitelé si objednali benzinový čtyřválec 2,0l T-GDi s pohonem zadních kol a výkonem 255 koní a tři zákazníci verzi s naftovým motorem 2,2l CRDi o výkonu 200 koní a s pohonem všech kol. Jeden Stinger byl dodán s naftovým motorem 2,2l CRDi a s pohonem zadních kol. V provozu jsou tak již všechny nabízené typy motorizace.

Nejtypičtější Stinger? Firemní V6 3,3l v červené barvě

Nejoblíbenější barvou je červená, třetina všech Stingerů na českých silnicích má právě tuto barvu. Následuje bílá (23 %) a modrá (20 %). Nejtypičtějším reprezentantem gran turisma Kia Stinger je na českých silnicích červený firemní šestiválec.  „Přestože firemní zákazníci často preferují pro své vozy bílou barvu, v případě modelu Stinger převažuje zájem o červenou. Celých 42 % firemních fastbacků Stinger je v červené metalíze,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH. Bílou barvu vozu si vybralo 27 % firemních zákazníků a modrou 21 %. Tyto tři barvy tak tvoří 90 % prodejů firemních Stingerů, z toho červená s bílou tvoří až dvě třetiny. Jiné je to mezi privátními zákazníky, kteří se s barvou svých vozů nebojí experimentovat. Bílý, modrý, tmavě šedý či červený vůz si vybralo 18 % zákazníků, zatímco matně šedý, žlutý a stříbrný vůz preferuje 9 % soukromých majitelů.

Podívejte se rovněž na náš videotest všech variant vozu!

 Více než třetina Stingerů patří privátním zákazníkům

Privátní zákazníci si dosud pořídili 11 vozů, tedy více než třetinu celkového počtu  „To, že skoro 4 z 10 majitelů modelu Stinger tvoří soukromé osoby nás nesmírně těší. Podíl privátních zákazníků se u modelu Stinger téměř nevymyká našemu dlouhodobému poměru prodejů za celou značku, což je v tomto segmentu překvapením. Prémiové modely si totiž na českém trhu z drtivé většiny pořizují firemní zákazníci. Zajímavé přitom je, že v roce 2017, tedy v prvních dvou měsících prodejů, si Stinger pořizovaly především firmy, ovšem v roce 2018 se situace vyrovnala,“ říká Kateřina Jouglíčková. Zatímco v roce 2017 si objednalo fastback Stinger 13 firemních a 5 privátních zákazníků, v roce 2018 to již bylo 6 privátních zákazníků na 6 firemních.

Soukromí zákazníci přitom častěji než firmy volí verzi GT Line, ať už s benzinovým nebo s dieselovým motorem. Nejvyšší verzi GT si objednalo 83 % firemních zákazníků oproti 64 % privátních zákazníků. Mezi majiteli vlakové lodi značky KIA jsou kromě 26 mužů také 4 ženy.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.