Hlavní obsah

Za volantem: Kia Stinger - Všechny tři varianty v jednom videu

Kia Stinger trojtest

22. 10. 2018

Automobilka Kia dosud nepatřila k výrazným značkám. Nastal ale nejvyšší čas to změnit. Lepší image má Korejcům zajistit atraktivní zadokolka, která si neklade za cíl vysoké prodeje. V našem trojtestu se podíváme na zoubek každému z protagonistů, jimiž jsou GT 3.3 V6 T-GDI 4x4, dále GT-line 2.0 T-GDI 4x2 a v neposlední řadě GT-line 2,2 CRDi, 4x4. A aby naše testování mělo odpich, jaký těmto střihounům sekne, poměřili jsme je na letištní ranveji taky navzájem...

Článek

Vybírat můžete od vrcholného benzínového šestiválce 3.3 l, který disponuje výkonem 370 koní a pohonem všech kol, přes základní benzínové turbo o objemu 2.0 l s výkonem 255 koní a výhradně pohonem zadních kol, až po pravděpodobně nejprodávanější variatu - čtyřkolku s naftovým motorem 2.2 l a výkonem 200 koní.

Abyste měli co nejpřesnější přehled o tom, která z variant je nejlepší, vyzkoušeli jsme si krátký sprint a následně každý z nás vzal svoje auto do prostředí, kde je mu to nejpřirozenější. S nejvýkonnějším šestiválcem driftoval Ondra na letišti, benzínové turbo protáhl Rejloš po okreskách a naftového Stingera jsme prověřili na dálnici. Vše podrobně uvidíte v našem jedinečném videotestu.

Stinger nám udělal radost. Ačkoliv musíme objektivně přiznat, že svoje mouchy má a to nejlepší na co jsme se těšili, tedy vrcholný model GT s šestiválcem pod kapotou, se na náš trh dodává výlučně jako čtyřkolka. Pro variantu pouze se zadním pohonem se musíte vydat do USA nebo Velké Británie. Přesto je to vynikající počin a model, který může změnit pohled na korejskou automobilku a taková překvapení nás prostě baví.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama