Hlavní obsah

Ken Block představil novou mašinu – Alespoň tedy její návrh

Foto: Ken Block

Volba nového driftovacího náčiní pro kaskadéra, šoumena a závodníka Kena Blocka je poměrně překvapivá – jde o nepříliš známou třetí generaci Fordu Mustang, přezdívanou Foxbody

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Ken Block je chlapík, jehož hlavní náplní práce je usednout do jednoho ze svých upravených (případně závodních) speciálů, „vypnout“ pud sebezáchovy a na uzavřené trati nebo silnici vyvádět neuvěřitelné kousky – nebo vylomeniny, záleží, z jakého úhlu se na to díváte. Po Subaru STI, na kterém začínal, Mustangu z šedesátých let, závodní rallyové Fiestě a zběsilém přemotorovaném pick-upu přichází… překvapivě další Ford Mustang.

Článek

Tuto generaci Mustangu však nebude znát úplně každý – u nás bude nejlépe známá těm, kteří v devadesátých letech sledovali americký seriál Jake a Tlusťoch. Joe Penny, představující postavu Jakea, jezdil právě se světle šedým Mustangem třetí generace, kterému v USA nikdo neřekne jinak než Foxbody. Vyráběl se v letech 1978-1993 a nabízel se s poměrně širokou paletou motorů – od 2,3l čtyřválce, přes V6, až po 5,0l V8.

Foto: Ken Block

Návrh varianty s odhaleným karbonem vypadá velmi… temně.

Pan Block by v budoucnu patrně rád napravil reputaci této mnohdy přehlížené třetí generace – i když je pravda, že jej měl ve své sbírce jeden slavný herec a nadšený autíčkář.

Automobilový designér Ash Thorp aktuálně pilně pracuje na návrhu karoserie a polepů pro nové driftovací monstrum. Thorp s Blockem nespolupracuje poprvé, už pro amerického závodníka, kaskadéra a šoumena navrhnul třeba jeho speciální Escort Cosworth. Nový kousek by měl nést doslova lišácký název „Hoonifox“.

Konkrétní podoba nového Hoonifoxe zatím není přesně známa – Block, Thorp a Brian Scotto, hlava společnosti Hoonigan, prozatím stále jednají ohledně finální podoby a specifikace. A návrhy si můžete prohlédnout právě zde.

Jedním z prvních zbarvení, která připadají v úvahu, je černá v kombinaci s kontrastními polepy – podobnou jsme již mohli vidět třeba na Blockově prvním Mustangu s pohonem všech kol. Ve hře je však temná, řekli bychom snad i „Darth-Vaderovská“ celokarbonová varianta, resp. varianta s nelakovanou karbonovou karoserií. Vypadá rozhodně výhružně, ačkoliv se obáváme, že by se neobešla bez polepů a log sponzorů.

A v tom je právě ten vtip – o peníze a propagaci tu jde až v první řadě. Řeč totiž padla i na kompletně bílou verzi s polepy ve světle šedé barvě. Ta nevypadá vůbec špatně, což o to, ale jak uznal sám Ken Block – taková verze by s největší pravděpodobností neprošla přes marketingové oddělení. Zkrátka proto, že loga a reklamy na autě by vlivem nízkého kontrastu nebyly dostatečně dobře vidět.

Je však dost možné, že se chlapci vydají úplně jiným směrem a Mustang Foxbody nakonec skončí s pestrobarevným zbarvením – i taková varianta připadá v úvahu. Designér Ash Thorp se dokonce nechal slyšet, že mu inspirací byly kraťasy, které kdysi nosil jako dítě. Inu, fantazii se meze nekladou a inspirace se evidentně dá najít všude.

Jedno je však jisté – až bude tato nová kreace hotová, půjde o pořádné monstrum, které bude „pojídat“ jednu sadu pneumatik za druhou, samozřejmě za řádného zvukového doprovodu. Něco nám říká, že během příštích let by (teoreticky) mohly ceny těchto přehlížených Mustangů Foxbody opět mírně stoupnout – a hádejte proč…

Reklama

Související témata: