Hlavní obsah

Ken Block a jeho bokovací show Gymkhana baví i napodesáté

Foto: Hoonigan Media

Ken Block v akci! Děti, tohle doma nezkoušejte...

18. 12. 2018

Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, sedí Ken Block ve svém driftovacím speciálu a s plynem na podlaze drtí naříkající pneumatiky, které kouří jako třinecké železárny v dobách své největší slávy. Jubilejní desátá Gymkhana je další oslavou precizní jízdy bokem zachycená skvělou kamerou v jednom velkém zábavném videobalíku. Tohle fakt nenudí!

Článek

Ken Block to dokázal! Už zase! Člověk by řekl, že se na jeho smyky dá koukat jen po omezený čas, ale teď je tu desáté pokračování Gymkhany a přestože má video celkem 19 minut, dáte ho na posezení s pusou otevřenou.

Laťka je posunuta: 5 lokací, 5 aut. Začíná se v zasněženém Švédsku s Fiestou WRC ladně klouzající po povrchu zamrzlého jezera, pak se skokem přeneseme do amerického Detroitu s Hoonicornem V2, 1400koňovým Mustangem s pohonem všech kol, který utaví sadu gum na počkání za děsivého řevu a plamenů šlehajících z výfuků vyvedených kapotou, další dostaveníčko je s rallycrossovým Focusem RS proplétajícím se malebným historickým centrem mexického města Gauna… Guan… Guanaja… Ehm, prostě někde v Mexiku. Hlavním hrdinou čtvrté části je (nedávno zpopelněný) Escort Cossie zkoumající skladiště kdesi v LA a předvádějící úžasnou jiskřivou show, když bokuje na ráfcích bez kol. A velké finále si žádá něco speciále – v Shamrocku na Route 66 provětrá Ken tolik očekávaného Hoonitrucka, unikátní stavbu se siluetou pick-upu Fordu F-150 s výkonem přes 900 koní a pohonem všech kol. Uf, je to fakt jízda!

Ok, vlastně to není nic moc nového. Navíc se říká, že co Ken Block zajede s upravenou rallyovou Fiestou, to by hvězdy WRC zvládly s tou sériovou, jenže… Jenže nikdo to zkrátka neumí prodat tak, jako Ken Block. Je to rozený showman. Gymkhany začaly nevinným dováděním na letišti a po deseti dílech tu máme obrovskou show se stovkami triků, desítkami kamer a zavřeným centrem Detroitu. Všechno je propracovaně promyšlené a efektně natočené, takže je vážně radost se na to dívat.

A hlavně – umění za tím vším je skutečné. Auta jsou poctivě postavená, tratě pečlivě naměřené a Ken se musel za volantem pořádně snažit, aby auto umístil vždy na milimetry přesně (i když to asi nešlo vždy na první pokus). Výsledkem je vážně velkolepá podívaná, kterou nelze než respektovat. A pokud máte pocit, že byste to hravě zvládli taky, tak… to, prosím, nedělejte. Rozhodně ne v provozu. Jak píše Ken ve svém upozornění na začátku filmu: „Za volantem dovádějte s rozumem. A nechovejte se jako idioti.“

HLASUJTE: Bavila vás desátá Gymkhana?
ANO, je to pořád skvělá driftovací show
83.9 %
NE, je to pořád to samá nuda dokola
7.4 %
MOŽNÁ kdyby to začal moderovat Jaromír Soukup...
8.7 %
Celkem hlasovalo 540 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama