Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Karosárna Ares Design udělala z Tesly luxusní kabriolet

Foto: Ares Design

Tesla Model S „kabrio“? Karosárnám a jejich kreativitě se rozhodně meze nekladou

23. 1. 2021

Automobilové karosářství prochází v posledních letech renesancí – kromě takového Ares Design, který sídlí v Modeně, nelze opomenout třeba rovněž italský Touring Superleggera, Zagato nebo dokonce firmu holandského návrháře Nielse van Roije. Dnes se však budeme věnovat první jmenované karosárně, respektive jejímu zbrusu novému výtvoru – ono se to možná nezdá, ale léto tu bude co nevidět.

Článek

Vyhlášené karosárny zpravidla (samozřejmě za tučný příplatek) přemění design sériových vozů k nepoznání, a jejich jedinečnost tak zpravidla jen umocní investiční potenciál daného vozu. Další variantou je, že sama automobilka zadá zakázku karosárně, aby poskytla slušivý kabátek třeba některé z limitovaných edic – nicméně to bylo běžné spíš v minulosti.

Foto: Ares Design

Odstranění střechy není jen tak – je potřeba dodatečně vyztužit nosné části karoserie, zejména v oblasti boků a podlahy. Výkon zůstal stejný

Ruku na srdce, italský Ares není rozhodně první karosárnou, která se rozhodla dát světu nějakou Teslu podle svého gusta. Jedna třeba vznikla před pár lety v dílnách právě holandské karosárny, ovšem tehdy šlo o karoserii kombi. V Aresu se rozhodli jít o něco méně praktičtější, nicméně atraktivnější cestou.

Tesla Model S „cabrio“ v podání Ares Design kromě střechy přišla o zadní dveře a B-sloupky, to aby bylo více místa pro nové, delší dveře. To si však vyžádalo „drobné“ úpravy na šasi – inženýři Aresu osadili Teslu přídavnými výztuhami zejména v oblasti boků, okolo zadních sedadel a v podlaze, neboť střecha je jedním ze základních nosných prvků karoserie a její absenci je třeba nějak vykompenzovat.

Bystré oko zaznamenalo také několik viditelných úprav zvenčí – konkrétně tu jde o nový spojler předního nárazníku, boční nástavce prahů, zadní nárazník a litá kola. Střecha je potom látková, a tato otevřená Tesla má ve skutečnosti o malinko větší kufr než ta standardní, aby vzniklo více místa pro složení střechy.

Foto: Ares Design

V Aresu ušili Tesle o něco slušivější interiér

V interiéru pak došlo na poměrně decentní změny, z nichž asi nejvýraznější je nové čalounění, tu a tam karbonové dekory, plus kontrastní linka táhnoucí se po celé šířce palubní a desky a obvodu volantu.

V Aresu se často pouští i do mechanických úprav pohodu, tuto Teslu však překvapivě nechali po motorové stránce v původním stavu. Jde o standardní Model S, takže díky výkonu okolo 310 koní a neúnavnému točivému momentu od nulových otáček se dostane i přes vyšší hmotnost na stovku za 4 vteřiny.

„Naše filozofie v Aresu dovoluje velice úzkou spolupráci s našimi klienty, ti si tak mohou naspecifikovat svůj vůz do těch nejdrobnějších detailů, čímž často vznikne velmi výjimečný vůz. Projekt této Tesly je toho dobrým příkladem,“ nechal se slyšet Dany Bahar, výkonný ředitel Ares Design Modena.

Přestože je Ares Design se sídlem v italské Modeně poměrně mladou karosárnou, už světu stačila ukázat, že v ní je potenciál. K nejvýraznějším projektům z jejich produkce patří třeba typ Panther, který používá techniku Lamborghini Huracán, a vzdává hold slavnému sporťáku De Tomaso Pantera – Ares Panther má po jeho vzoru dokonce i vyklápěcí světla.

Dalším zajímavým počinem, který karosárna připravuje, je takzvaný S1 Project. Půjde o výkonný supersport, postavený podle všeho na základech nové Corvette C8, ovšem dojde na zcela zásadní úpravy karoserie a interiéru. Šušká se, že pohon bude zajišťovat motor z chystané verze ZR1 o výkonu alespoň 700 koní, ale v Aresu to zatím ne a ne potvrdit.

Reklama

Sdílejte článek