Hlavní obsah

Karbonová karoserie, dvanáctiválec a klasické tvary. Líbí?

Foto: GTO Engineering

Na první pohled byste si mohli myslet, že je to Ferrari 250 GTO, ale ve skutečnosti bude pár věcí jinak. Všimněte si třeba velikosti kol

Je to svatokrádež, plagiát, restomod, nový projekt, nebo jak tomu říkat? Ať tak či onak, britská společnost GTO Engineering naznačila, na čem pracuje, a vy máte ještě pár týdnů na to, abyste sehnali pořádný balík peněz. Těšte se na atmosférický dvanáctiválec, karbonovou karoserii a úžasný design!

Článek

Stačila jen úvodní fotka, abychom zbystřili. A když britská strojírenská firma a specialista na Ferrari, GTO Engineering, uvedlo, že připravují sportovní vůz s hmotností do 1 000 kg „oslavující to nejlepší ze šedesátých let s moderním designem a moderními technologiemi“, pak jsme v pozoru. Tihle chlapci totiž před pár měsíci přišli s reinkarnovaným Ferrari 250 SWB Revival a to nás úplně rozbilo.

Moderna, tak GTO Engineering celý projekt nazývá, existuje zatím jen ve fázi počítačového modelu, ale připravuje se už první prototyp. Nový vůz se bude vyrábět ručně a bude prodáván pod názvem GTO Engineering. Společnost říká, že smyslem celého projektu je posunout hranice moderního řemesla pomocí nových materiálů a poznatků, které tým získal od roku 1991, kdy se začal věnovat renovacím klasických Ferrari.

Model Moderna bude používat trubkový ocelový rám v kombinaci s lehkými, ale vysoce pevnými pomocnými rámy z hliníku. Karoserie sama o sobě pak bude vyrobena z uhlíkových vláken dle specifikací pro formuli 1 – v tomhle budou mít u GTO Engineering premiéru. Vůz přitom bude mít hliníkové dveře a kapotou, aby se snížila hmotnost, ale zároveň se zachoval dojem sportovního vozu ze šedesátých let.

V tiskové zprávě k celému projektu se taky píše, že jedním z cílů je použít klasická řešení v moderním pojetí, aby bylo docíleno spolehlivosti, ale zároveň aby zůstal zachován původní duch a zážitek z ovládání. Komponenty používané při závodění historiků tak mají budoucím majitelům zaručit maximální potěšení, použitelnost, ale zároveň jim mají připomenout, že řídit klasická sportovní auta své doby nebylo nic jednoduchého. GTO Engineering pak zmiňují třeba nezávislé odpružení, velká kola a výkonné brzdy.

Foto: GTO Engineering

Dveře a víka motorů budou z hliníku, karoserie ale bude karbonová. Jen tak se dá srazit váha na 1000 kg či méně

„Už dávno víme, že pro kvalitní svezení jsou klíčové dvě věci – motor a váha. Při výrobě 250 SWB Revival a při servisování a renovačních pracech na klasických Ferrari jsme se v tom jen utvrdili,“ říká výkonný ředitel GTO Engineering Mark Lyon a dodává, že ho až překvapuje, kolik zákazníků, kteří se svými starými Ferrari upřednostňuje výkony a jízdní vlastnosti před originalitou. „Takže když jsme začali celý projekt Moderna chystat, řekli jsme si, že pro nás jsou nejdůležitější dvě věci – to auto nesmí vážit víc než tunu a musí mít čtyřkarburátorový dvanáctiválec.“

Design vozu je jasně inspirovanými klasickými tvary Ferrari, na kterých tým GTO Engineering pracuje od založení společnosti v roce 1991. Odkazy na ikonické Ferrari 250 GTO nemůžete zkrátka přehlédnout. Dvoumístné sportovní kupé s motorem vpředu kombinuje tradiční stylistické prvky, jako je střecha se dvěma bublinami, otvory v kapotě či žábry na bocích s moderními prvky. Patří mezi ně LED světlomety, zadní světla, moderní výfukový systém či moderní infotainment.

Podle společnosti si zákazníci budou moci vybrat spoustu možností individualizace, od lakování a čalounění, až po specifikaci hlavních komponentů, jako je odpružení nebo převodovka. Každý vůz bude ručně vyroben ve Velké Británii. O ceně společnost zatím mlčí, ale nepočítejte s tím, že by vám stačilo méně než čtrnáct milionů korun.

Reklama

Načítám