Hlavní obsah

Ford Transit a Tourneo nově i v plug-in hybridní verzi

Foto: Ford
26. 9. 2019

Doba se změnila, centra velkých měst se stávají nedobytným územím. Nebude to trvat dlouho a všechna auta bez elektrifikovaného pohonu dostanou úplný zákaz. Ford je naštěstí připravený a svou oblíbenou dodávku Transit nabídne brzy i s ekologičtějším a úspornějším plug-in hybridním pohonem.

Článek

Ford Transit se vyrábí již od roku 1965 a za tu dobu vzniklo více než 8 milionů kusů (je tak třetí nejprodávanější dodávkou všech dob). Jeho aktuální čtvrtá generace, která se na konci loňského roku představila ve faceliftované verzi, přijíždí kromě nových technických vychytávek a naftových motorů s 48V mild-hybridní technikou také s plug-in hybridní verzí, která by mu měla otevřít brány do center i těch ekologicky nejúzkostlivějších měst.

Pohání ho totiž elektromotor s výkonem 126 koní kombinovaný s baterií o kapacitě 13,6 kWh, což by mělo stačit až na 56 kilometrů dojezdu. To není moc, ale v rámci městského poskakování by to jeden pracovní den mohlo většině majitelů pokrýt. Dobíjení pak trvá 2,7 hodiny z wallboxu a 4,3 hodiny z běžné domácí zásuvky.

Foto: Ford

V hybridní verzi si můžete pořídit čistě užitkový Transit Custom i jeho osobního brášku Tourneo Custom

A pokud byste přece jen potřebovali najet delší vzdálenost, záda vám kryje tříválec 1,0 EcoBoost – ten však nepohání přímo kola, ale pouze vyrábí elektřinu (range extender). Díky němu dokáže Transit Custom PHEV najet až 500 kilometrů při kombinované spotřebě 2,7 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 60 g/km. Akorát vás musíme upozornit, že všechna data jsou změřená ve starším laboratorním cyklu NEDC, takže po homologaci novějším WLTP budou o kousek horší.

Až realita ukáže, nakolik budou tyto specifikace kompatibilní s lokálními nařízeními, ale Ford udělal vše pro to, aby Transit Custom PHEV (a také jeho osobní verze Tourneo Custom PHEV) byl co nejekologičtější – je vybavený dokonce tzv. GeoFancing modulem, který detekuje nízkoemisní zóny a sám přepne pohon do čistě elektrické verze.

Bateriový balík je uložený pod podlahou a je natolik kompaktní, že nijak neomezuje nákladový prostor (vnitřní objem 6,0 m3, ve kterém uveze až 1 130 kg) ani jeho vnitřní variabilitu. Ford své technice věří a na baterie dává záruku 8 let nebo 160 000 km.

Pokud tedy potřebujete (nebo prostě jen chcete) elektrifikovanou dodávku, ale zároveň máte obavy z omezeného dojezdu a nedostatečné dobíjecí infrastruktury, Transit Custom PHEV by pro vás mohl být chytrým řešením. Transit Custom PHEV i Tourneo Custom PHEV již brzy dorazí na český trh (prvních aut se zákazníci dočkají na začátku příštího roku), na cenu jsme sami vážně zvědaví…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.