Hlavní obsah

Ford Focus RS500: Není 400 koní málo?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Další týden, další rychlá fordka a další "zaručená" informace. Příchod silnějšího Fordu Focus RS500 se nicméně dá očekávat. Je to jen otázka času a nepotřebujete věštce, abyste tohle auto odhadli předem.

Článek

Už s minulou generací Focusu se Ford loučil vytuněnou limitovanou verzí RSka a vzhledem k tomu, jak se mu limitky osvědčily u Fordu GT, je výroba RS500 v podstatě hotovou záležitostí. A těch 400 koní je krásné kulaté číslo, které Focusu umožní soupeřit s ostatními přemotorovanými čtyřkolkami. V některých magazínech se ovšem objevují pochyby, zda 400 koní bude stačit. A přitom jsou trumfy aktuálního Focusu RS úplně jinde. Co na tom, že občas s nějakým konkurenčním hot hatchem prohraje a je nebo není nejrychlejší na Nürburgringu, unikátní vektorování točivého momentu z něj dělá vůz s ojedinělými jízdními vlastnostmi. Tedy minimálně co se týče hatchbacků, pokud trestuhodně opomeneme M135i s pohonem zadních kol, není tu co do zábavy s kým poměřovat. Všichni jsou buď neutrální až za hrob, dokud nepřijde nedotáčivost, nebo si svou kontrolu trakce chrání tak, že nejde vypnout. Focus RS na to jde jinak, a i když tlačítko Drift nikdy nepoužijete, nabídne alternativu, která se musí cenit, bez ohledu na to, kolik koní se valí z výfuků.

Foto: Archiv Garáž.cz

Soutěživost je ale Fordu vlastní, takže se můžete vsadit, že nedá jen na dojmy a bude útočit čísly. Není náhoda, že se teď u modrého oválu zdlouhavě řeší, kolik koní by vlastně měl mít Shelby GT500, aby trumfnul jak Hellcat, tak nové Camaro ZL1.

Nás osobně nejvíc zajímá, s čím přijdou Japonci. Hlavně Subaru musí mít z téhle koňské války těžkou hlavu. Kolikpak asi nadělí nového STi?

Reklama

Načítám