Hlavní obsah

Ferrari Portofino M – Dokonalý sportovní kabriolet?

Foto: Ferrari

Modificata je italský a šmrncovní výraz pro facelift otevřeného grand toureru Portofino

17. 9. 2020

Ferrari Portofino je velmi elegantní a velmi italský grand tourer bez střechy, které, přestože bylo představeno poměrně nedávno, se dočkalo magického písmena M v označení, které znamená Modificata. Jinými slovy tedy jde o italštější a stylovější název pro nám dobře známý pojem facelift.

Článek

Na první pohled je patrné, že kromě o něco agresivnějších nasávacích otvorů v předním nárazníku a nového designu kol tu nedošlo snad k žádným změnám. A do určité míry by to byla i pravda – protože hlavní změny se odehrály pod kapotou. Dle očekávání se tedy zvýšil výkon, a to na 612 koní, je tu tedy o dvacet vzpínajících se plnokrevníků víc. Točivý moment je díky přeplňováním dvěma turbodmychadly hutných 760 newtonmetrů. Což jsou technicky vzato výkonové parametry shodné s kupé jménem Roma.

Foto: Ferrari

Designové změny jsou minimální, došlo jen na nepatrně ostřejší rysy a nový design kol

Pravda, zatím jsme se tedy nedočkali ani vyloženě mechanických změn na maranellském kupé-kabriu, to si jen inženýři pohráli se softwarem řídicí jednotky. Co tu je však opravdu nové, je převodovka. Jde o novou verzi dvouspojkového automatu, který teď bude mít osm rychlostních stupňů, předchozí verze měla jen ubohých sedm rychlostí.

Nová převodovka má o pětinu menší spojkové moduly, zároveň ale, a to je důležitější, je o 35 procent efektivnější, co se týká přenosu výkonu na kola. Vedlejším produktem je o něco lepší spotřeba, a tudíž i nižší emise. Což podle všeho bude nejpodstatnější důvod, proč Portofino M dostalo aktualizovanou verzi převodovky – nižší převody teď mohou být ještě o kus zkrácené, aby se motor příliš nenamáhal při rozjezdu a popojíždění, kdežto vyšší kvalty budou o něco delší, aby se při vyšších rychlostech dalo nenuceně surfovat na vlně točivého momentu. Což ostatně patří k charakteru auta.

A jak už víme, právě točivého momentu budete mít v Portofinu M na povel víc než dost – síla pochází z 3,9l dvakrát přeplňovaného osmiválce. A přestože jde prakticky o jakýsi „vstupní“ model v hierarchii automobilky Ferrari, pořád jde o velmi rychlé auto – zrychlení z klidu na stovku je díky nové převodovce o malinko kratší, 3,45 vteřiny. A pokud se zrovna budete nacházet na německém Autobahnu, zrychlení na dvojnásobnou rychlost bude trvat jen 9,8 vteřiny a ručička se zastaví až na hodnotě 320.

Portofino M je technicky vzato úplně první Ferrari, které bylo oficiálně představeno online, a kromě drobných vizuálních změn se jich tu pár odehrálo i v interiéru. Tou nejpodstatnější je pro řidičské nadšence dobře známý ovladač jízdních režimů Manettino, který je teď nově obohacen o plnokrevný režim Race, takže i majitelé luxusního grand toureru si mohou dopřát rošťácký styl jízdy jako v ostatních sportovnějších modelech se vzpínajícím se koněm ve znaku. Nebo jak by řekli ve Ferrari: „Soustředí se hlavně na maximální požitek z jízdy a zábavu za volantem“. V pořádku!

Dalším plusem oproti původní verzi jsou nové vyhřívané i ventilované sedačky a nespočet nových asistenčních systémů. Oficiální zahájení prodeje má proběhnout koncem roku, a v souvislosti s tím nám Ferrari slibuje ještě jednu zajímavou událost – představení nového modelu. Spekulace nasvědčují tomu, že by mohlo jít o posílenou verzi dvanáctiválcového kupé 812, proslýchá se dokonce, že by tato verze mohla nést bájné označení GTO, které naposledy nesl předchůdce, typ 599. Takže to jsou dost nadějné vyhlídky!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.