Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Ferrari Omologata – takhle mělo vypadat 812 od začátku!

Foto: Ferrari

V případě Ferrari 812 Omologata platí, že pokud byste se museli ptát na cenu, pak si ho nemůžete dovolit

29. 9. 2020

Nejnovější výtvor z Maranella je individuální stavba pro náročného evropského klienta a je to teprve desáté Ferrari vyrobené na zakázku za posledních pár let. Ferrari podobnými projekty opravdu neplýtvá, byť poptávky od zákazníků nepochybně má. A nové Omologata postavené na základech 812 je… Strhující!

Článek

Na začátku byla poptávka od jednoho váženého klienta Ferrari, který má v garáži hned několik modelů z limitovaných edic. Chtěl moderní ferrari v klasickém kabátě, něco výjimečného bez ohledu na cenu. A jak už to bývá, když máte neomezený rozpočet, mohou se dít věci…

Od začátku prý bylo jasné, že Omologata bude postaveno na základech 812 Superfast. Je totiž rychlé, schopné a dostatečně výjimečné. Z jeho karoserie ale nezůstalo vůbec nic, ve skutečnosti byly z modelu 812 použité jen čelní okno a světlomety. Všechny díly karoserie Omologata jsou z hliníku či z uhlíkových vláken a vůz je lakovaný speciální třívrstvou barvou Rosso Magma.

Když se podíváte na fotky, je vám hned jasné, že Omologata vzdává hold starým modelům ferrari. Je jedno jestli se bavíme o nízké masce, žaluziích nad zadním oknem nebo klenutých blatnících. Tohle všechno už tady bylo a je to spasované do mimořádně působivého celku. Korunu tomu pak dávají jednoduché zadní lampy, o kterých ferrari říká, že „podtrhují napětí.“

Zářivě červený lak karoserie pak ostře konstrastuje s elektricky modrou barvou interiéru, který je vyveden v alkantaře a látky Jeans Aunde. Detaily jsou pak v černé barvě, s výjimkou kovových povrchů na palubní desce a volantu, které jsou vyvedeny s efektem patiny popraskaného laku.

Ferrari v tiskové zprávě nijak nezmiňuje, jestli byl mocný dvanáctiválec z modelu 812 Superfast ještě nějak upraven, ale na druhou stranu, tohle je motor z LaFerrari, takže je vůbec otázkou, jestli ho dál ladit, jestli třeba nestačí jen jiné výfukové potrubí. Nikdo z majitelů 812 Superfast si totiž nejspíš nestěžuje na nedostatek výkonu, protože k tomu nemá jediný důvod. 800 koní v 8 500 otáčkách, Stovka za 2,9 s a nejvyšší rychlost 340 km/h – to jsou čísla, co vás spolehlivě zvednou ze židle.

Ferrari nezmiňuje ani cenovku Omologata, ale bude to nepochybně násobně víc než stojí běžná 812, která se cenově pohybuje od 6,5 do 8 milionů korun – to podle toho, jak moc se rozmáchnete při objednávce. Střízlivý odhad je částka tak desetinásobně vyšší. Jen si přečtěte, za kolik běžně mění supersportovní Ferrari své majitele.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.