Hlavní obsah

Ferrari Omologata – takhle mělo vypadat 812 od začátku!

Foto: Ferrari

V případě Ferrari 812 Omologata platí, že pokud byste se museli ptát na cenu, pak si ho nemůžete dovolit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejnovější výtvor z Maranella je individuální stavba pro náročného evropského klienta a je to teprve desáté Ferrari vyrobené na zakázku za posledních pár let. Ferrari podobnými projekty opravdu neplýtvá, byť poptávky od zákazníků nepochybně má. A nové Omologata postavené na základech 812 je… Strhující!

Článek

Na začátku byla poptávka od jednoho váženého klienta Ferrari, který má v garáži hned několik modelů z limitovaných edic. Chtěl moderní ferrari v klasickém kabátě, něco výjimečného bez ohledu na cenu. A jak už to bývá, když máte neomezený rozpočet, mohou se dít věci…

Od začátku prý bylo jasné, že Omologata bude postaveno na základech 812 Superfast. Je totiž rychlé, schopné a dostatečně výjimečné. Z jeho karoserie ale nezůstalo vůbec nic, ve skutečnosti byly z modelu 812 použité jen čelní okno a světlomety. Všechny díly karoserie Omologata jsou z hliníku či z uhlíkových vláken a vůz je lakovaný speciální třívrstvou barvou Rosso Magma.

Když se podíváte na fotky, je vám hned jasné, že Omologata vzdává hold starým modelům ferrari. Je jedno jestli se bavíme o nízké masce, žaluziích nad zadním oknem nebo klenutých blatnících. Tohle všechno už tady bylo a je to spasované do mimořádně působivého celku. Korunu tomu pak dávají jednoduché zadní lampy, o kterých ferrari říká, že „podtrhují napětí.“

Zářivě červený lak karoserie pak ostře konstrastuje s elektricky modrou barvou interiéru, který je vyveden v alkantaře a látky Jeans Aunde. Detaily jsou pak v černé barvě, s výjimkou kovových povrchů na palubní desce a volantu, které jsou vyvedeny s efektem patiny popraskaného laku.

Ferrari v tiskové zprávě nijak nezmiňuje, jestli byl mocný dvanáctiválec z modelu 812 Superfast ještě nějak upraven, ale na druhou stranu, tohle je motor z LaFerrari, takže je vůbec otázkou, jestli ho dál ladit, jestli třeba nestačí jen jiné výfukové potrubí. Nikdo z majitelů 812 Superfast si totiž nejspíš nestěžuje na nedostatek výkonu, protože k tomu nemá jediný důvod. 800 koní v 8 500 otáčkách, Stovka za 2,9 s a nejvyšší rychlost 340 km/h – to jsou čísla, co vás spolehlivě zvednou ze židle.

Ferrari nezmiňuje ani cenovku Omologata, ale bude to nepochybně násobně víc než stojí běžná 812, která se cenově pohybuje od 6,5 do 8 milionů korun – to podle toho, jak moc se rozmáchnete při objednávce. Střízlivý odhad je částka tak desetinásobně vyšší. Jen si přečtěte, za kolik běžně mění supersportovní Ferrari své majitele.

Reklama

Související témata:
Jednorožec
Načítám