Hlavní obsah

Faceliftovaný Renault Zoe s lepší technikou a interiérem

Foto: Renault
17. 6. 2019

Renault Zoe patří spolu s Leafem k nejprodávanějším elektrickým autům v Evropě (Zoe byl loni těsně druhý), společně tvoří 20 % prodejů. Ale na trhu je již od roku 2012. Místo zcela nového auta ho Renault jen oživuje faceliftem, ale tak důkladným, že se příštích let ve stále více konkurenčním segmentu rozhodně bát nemusí.

Článek

Na vývoji Renaultu Zoe můžete krásně vidět vývoj techniky elektromobilů v praxi. V roce 2012 přišel Zoe na trh s baterií o kapacitě pouhých 22 kWh (což stačilo na dojezd papírových 210 km podle NEDC), v roce 2016 už měl 41 kWh bateriový balík a nyní přichází s kapacitou 52 kWh, což by podle přísnějšího WLTP testu mělo stačit na 389 kilometrů dojezdu. Nový bateriový balík také umí rychlonabíjení DC 50 kW, které mu za půl hodiny na kabelu přidá zhruba 150 km dojezdu. Další kilometry pomůže vykouzlit nově integrovaný režim „řízení jedním pedálem“, tedy silná rekuperace po puštění plynového pedálu.

Vylepšení se dočkal také elektromotor – při premiéře začínalo Zoe na 90 koních, pak posílilo na 110 koní a nyní má nový elektromotor výkon 135 koní a 245 Nm, takže na stovku zrychlí za deset sekund a jede až 140 km/h. Více vypovídající je však pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, které nový Zoe zvládne za 7,1 sekundy, tedy o 2,2 sekundy rychleji než dříve.

Uživatele ale ještě víc potěší kompletně přepracovaný interiér, který je konečně opravdu moderní (v tom Zoe poslední dobou pokulhával) – nová palubní deska je z kvalitnějších materiálů, před řidičem má 10palcový digitální displej, vedle je pak 9,3palcový dotykový infotainment, který umí Apple CarPlay i Android Auto a mobil vám dobije ze dvou USB konektorů nebo bezdrátově. Novinkou je také vzdálený přístup k autu prostřednictvím mobilní aplikace.

Design exteriéru se naopak příliš nezměnil, jenže on ani žádné zásadní změny nepotřeboval – byl tak nadčasový, že mu stačil jemný zákrok plastických chirurgů, kteří mu integrovali nová LED světla. Platforma je také původní, ale ani to ničemu zásadně nevadí, protože umožnila integraci nejnovějších systémů i jízdních asistentů, jako je nouzové brzdění, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, čtení značek a dalších.

Renault Zoe tedy není zcela nový, ale je inovovaný natolik, že se nemusí bát dalšího souboje s novou druhou generací Nissanu Leaf… a dalšími konkurenty, kterých rychle přibývá – brzy dorazí na trh nový Peugeot 208 a spřízněný Opel Corsa s elektrickou verzí, Volkswagen připravuje ID.3 a ani ostatní výrobci nezahálejí. Vysoká konkurence by měla pomoci stlačit ceny níž, takže jsme zvědaví, za kolik bude Renault svůj elektromobil Zoe nabízet.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama