Hlavní obsah

Ženeva 2019: Peugeot 208 – malý lvíček má styl a spoustu moderní techniky

Foto: Peugeot

Peugeot 208 zaujme především stylovým designem

25. 2. 2019

Vzpomínáte si na dobu, kdy byly městské hatchbacky zcela základní úrovní motorismu? Čtyři kola, slaboučký motůrek, čtyři sedadla, volant a střecha, aby na vás nepršelo. A to bylo vše. Jenže dnešní rozmlsaní zákazníci mají daleko vyšší požadavky, a tak musí moderní mini vytáhnout všechny trumfy, které jen v rukávech a po kapsách najdou…

Článek

Nový Peugeot 208 je toho jasným důkazem – je našlapaný výbavou a moderními technologiemi včetně čistě elektrické verze. Většina zákazníků se do něj ale zamiluje pro jeho vzhled, který na kompaktní karoserii přenáší designové prvky reprezentativního modelu 508, takže 208 vypadá roztomile a stylově (velkou roli hrají Full-LED světla a až 17“ litá kola).

Foto: Peugeot

Interiér je prakticky kompletně převzatý z modelů vyšší třídy

A kdo se nezamiloval při pohledu zvenku, bude žasnout po nastoupení – interiér je totiž kopií kabin Peugeotů vyšších tříd. Peugeot mu říká i-Cockpit a vyznačuje se malým volantem a vysoko posazenými budíky (digitální s 3D efektem pro zvýraznění důležitých informací) přímo v zorném poli řidiče, dotykovým infotainmentem (s úhlopříčkou 5, 7 nebo 10 palců podle výbavy) s piánovými klávesami pod ním, které zrychlují pohyb v menu. „Dvěstěosmička“ může být také vybavena sedadly čalouněnými Alcantarou nebo efektním ambientním osvětlením, které dodá kabině punc luxusu.

Foto: Peugeot

Digitální přístrojovka umí díky 3D efektu zvýraznit důležité informace

Pochopitelně tu také najdete spoustu bezpečnostních a jízdních asistentů, jako je nouzové brzdění, rozpoznávání značek, sledování únavy řidiče, sledování mrtvých úhlů, parkovací asistent, adaptivní tempomat (stop & go) a udržování jízdy v pruhu, čili všechny prvky, které byly ještě nedávno výsadou drahých luxusních limuzín.

Foto: Peugeot

Do moderních metropolí se bude nová 208 hodit naprosto skvěle

Integrace těchto technologií je možná jen díky zcela nové modulární platformě CMP (Common Modular Platform; je také základem současného DS3 Crossback a brzy na ní vyjede i nový Opel Corsa), která kromě možnosti využití moderní asistenční techniky přináší snížení hmotnosti (o 30 kg), lepší aerodynamiku podlahy, vyšší kultivovanost a komfort.

Foto: Peugeot

Světelný pás na zádi kopíruje velký Peugeot 508

Hlavně ale umožňuje instalaci čistě elektrického pohonu. Verze e-208 tak díky svým 136 koním a 260 Nm nabídne ve městě velmi užitečnou rychlou reakci na plyn i svižné a pružné zrychlení. Baterie o kapacitě 50 kWh umístěná v podlaze vozu (pod oběma řadami sedadel a ve středovém tunelu) umožní dojezd až 340 km (podle WLTP), takže se nebudete muset bát vyjet i za hranice města. Na nabití na 80 % bude stačit 30 minut u rychlonabíječky (DC 100 kW), úplné nabití přes WallBox zabere 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW). Na baterii přitom platí záruka 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Peugeot nabízí svou 208 pochopitelně i s konvenčními pohonnými jednotkami: benzinovým tříválcem 1,2 PureTech (atmosférická varianta se 75 koni je k dispozici jen s 5stupňovým manuálem, přeplňované verze se 100 a 130 koni mohou mít 6stupňový manuál nebo 8stupňový automat) a čtyřválcovým turbodieselem 1,5 BlueHDi (100 koní a 6stupňový manuál).

Ještě vám můžeme prozradit, že nový Peugeot 208 bude o 4 cm delší než předchůdce a bude nabízen pouze v 5dveřovém provedení; víc informací k velikostem novinky v tuto chvíli nemáme – vše se dozvíme až za týden, kdy se otevřou brány ženevského autosalonu. Peugeot začne přijímat rezervace už v březnu a v létě se pak spustí objednávky naplno. A podle prvních dojmů si troufáme tvrdit, že se na něj budou stát fronty, protože nová 208 vypadá vážně povedeně!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama