Hlavní obsah

Chudák BMW i8. I tohle je bohužel tuning

Foto: EVE.RYN

i8 E.N.ARMY Edition

16. 4. 2019

Tuning, tedy hlavně ten profesionálně udělaný, máme celkem rádi. Stejně tak máme moc rádi BMW i8 jak ve verzi s pevnou střechou, tak ve verzi Roadster. Když se ale potká špatně udělaný profesionální tuning s tak výrazným autem, jakým je právě BMW i8 , je výsledkem katastrofa.

Článek

BMW i8 Roadster můžeme s klidným srdcem doporučit jen těm, kteří se nebojí vyčnívat z davu. V něm se prostě neschováte a všimne si vás i ten, který jinak autům nevěnuje vůbec žádnou pozornost. To ale neznamená, že je to špatně. Ano, BMW tomuto modelu nadělilo hodně odvážné tvary, které svým způsobem nemají obdoby – posvětilo je dveřmi, jež se otevírají směrem nahoru, ale jako celek to auto prostě vypadá parádně. Nicméně víme, že ne každý právě ty tvary kvituje – i v tomto případě se potvrzuje, že design je věcí čistě subjektivní.

O pohon modelu se stará hybridní ústrojí, které kombinuje benzinový, turbodmychadlem přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru. Nezní to jako moc, ale jeho výkon je 231 koní a točivý moment 320 Nm. K tomu ale BMW přidalo také dvojici elektromotorů. Jeden je vpředu a stará se o pohon přední nápravy, druhý je umístěn mezi motorem a převodovkou. Dohromady mají výkon 143 koní a točivý moment 250 Nm. Tím se dostáváme na slušných 374 koní, což vzhledem k hmotnosti auta 1 595 kilogramů je více než dostatečná hodnota. Navíc tu elektromotory nejsou jen pro parádu, ale s jejich pomocí se dá ujet asi 50 kilometrů. To díky tomu, že baterie mají 11,6 kWh (34 Ah).

Jsme docela rádi, že úpravce, jehož práci si můžete prohlédnout v galerii, na pohonné ústrojí auta nesáhl. Neumíme si totiž představit, jak by to dopadlo. Věnoval se jen exteriéru, a to zásadně. Firma, která má to zvěrstvo na svědomí, si říká EVE.RYN, přičemž výsledek jejich práce se jmenuje i8 E. N. ARMY Edition. Jak už název napovídá, i8 dostala drsně vyhlížející úpravu zabalenou do spousty zvláštně zelené barvy. Upraven byl přední nárazník, který dostal nový přívod vzduchu vyrobený z karbonu. Upravené, ale hlavně rozšířené byly i už tak dost široké blatníky, upraven byl i zadní nárazník. K tomu všemu úpravce přidal ještě monstrózní, patrně přítlačné křídlo. I většina dalších upravených komponentů je vyrobena z karbonu.

Korunu všemu dává 20palcová sada kol ve zlaté barvě a pneumatiky připomínající spíše slupku od salámu. Opomenout ale nesmíme ani nově vyrobený karbonový difusor, který by snad nemohl být výraznější. Budeme se opakovat, ale tohle se opravdu nepovedlo. BMW i8 Roadster je podle nás designově fantastické a tuhle, byť převážně karbonovou, úpravu si nezaslouží.

autowebAUTOWEBaUtOwEb