Hlavní obsah

Chcete nový Skyline GT-R R32? A vykradete kvůli tomu banku?

Foto: Nissan
17. 12. 2020

Slavný Nissan Skyline GT-R R32 přezdívaný Godzilla můžete mít ve stavu nového auta. Ne, nejde o nějakou uloženku z aukce, dá se koupit přímo od výrobce, tedy přesněji od jeho sportovní divize, ale bude vás to stát přes 9 milionů korun.

Článek

Jistě, je všeobecně známá věc, že se ceny japonských automobilových ikon z devadesátých let šplhají už dnes nehorázně vysoko. Zvlášť těch, které si zahrály ve filmech a seriálech té doby nebo za sebou mají účast v závodech. Nissanu Skyline GT-R generace R32 se týkají oba důvody, ostatně právě na závodních tratích získal kvůli své nepřemožitelnosti přezdívku Godzilla. Našli jsme dokonce inzerát, podle kterého je u nás shodou okolností nyní jeden kousek na prodej a vůz vás vyjde na 1,15 milionu korun. Nebo bude k mání prakticky nový od automobilky, ale to není tak jednoduché.

Ano, po vzoru Mazdy a jejího renovačního programu pro první generaci MX-5 se i Nissan pustil do renovace jednoho ze svých slavných modelů a vybral si právě nepřemožitelný Skyline GT-R. Celá práce bude svěřena jeho sportovní divizi Nismo, která si za svou prvotřídní práci nechá zaplatit obrovskou sumu peněz.

Foto: Nissan

Chtěli byste mít doma stejný Nissan Skyline GT-R? Ale za jakou cenu?

Potěšující je, že je Nissanu prý jedno, v jakém stavu renovovaný exemplář bude. Stejně jej hned na začátku kompletně odstrojí a rozeberou do posledního šroubku. Rám auta je poté nalakován do bílé barvy a s pomocí moderních přístrojů a 3D skenování se kontroluje, zda na něm není sebemenší nedostatek nebo poškození. To by se samozřejmě muselo napravit. Zákazníci pak mají možnost říct o máčení karoserie v antikorozní lázni, aby se ochrana dostala opravdu na všechna místa kovové konstrukce auta.

Lepší, než když byl nový

Dalším krokem je test na speciálním přístroji, který odhalí, zda má karoserie stále dostatečnou torzní tuhost. Následuje i kontrola a obnova svárů kvůli omezení vibrací panelů. A pak opět přichází ke slovu majitel, který si vybírá, zda bude auto nalakováno do původní barvy, nebo zda si vybere nějaký jiný odstín (jako kdyby mělo smysl mít Skyline v jiné než originální tmavě šedé barvě).

Foto: Nissan

Tenhle Skyline už jen tak nezrezne

Ostatní díly ale tou dobou nezahálejí jako nepotřebné. Třeba slavný řadový šestiválec RB26DETT putuje k motorářům, kde je i on rozmontován do posledního šroubku a opět ručně sestaven. Když je potřeba, je některý starší díl nahrazen zcela novým, aby srdce Skylinu tepalo, jak má. Testům se pohonná jednotka podrobí ještě před montáží zpět do auta. Stejná péče je věnována i kompletnímu podvozku a brzdové soustavě. A kontrolou prochází i celá elektroinstalace, auto prostě musí být jako nové.

A co interiér?

Další volbu má zákazník až u interiéru. Doba se posunula, předpisy o protipožární ochraně se zpřísnily a ani Nissan nedokáže udělat nový interiér ze stejných materiálů, jako byly ty původní. Na výběr tak dostane majitel buď vyčištění a renovaci svého původního interiéru, nebo kompletní přečalounění do materiálů shodných se současným Nissanem GT-R. Ani pak se ale ještě nemůže těšit na klíčky od svého zrenovovaného miláčka, auto totiž Nismo ještě pošle na spoustu testů, aby měli jistotu, že je vše tip top.

Asi nikdo nečeká, že to všechno bude zadarmo. Na renovacích Godzilly se budou podílet ti nejlepší konstruktéři a inženýři v celé automobilce a každá minuta práce, kterou stráví na starém pekáči, místo aby vyvíjeli nový efektivnější hybridní systém nebo další funkci infotainmentu, je pro automobilku vlastně mrháním jejich časem. Aby se vyplatilo dělat podobný renovační program, musí to kompenzovat fakt, že by stejní lidé ve stejném čase mohli pro někoho vyrobit nové auto, které se dá prodat.

To se Nissan rozhodl vykompenzovat cenou renovace. I tak nám ale suma přijde přestřelená. Jde totiž o 45 milionů jenů, což v přepočtu dělá necelých 9,5 milionu korun. Tedy to je základ, záleží, co bude chtít zákazník navíc a také, kolik stojí jeho Skyline určený k renovaci. Nepřijde vám to také přeci jen trochu moc za starý (byť velmi dobrý) Nissan?

Reklama

Sdílejte článek