Hlavní obsah

Bude Lexus LC500 Convertible tím nejlepším kabrioletem?

Foto: Lexus

Nepochybujte o tom, že s pětilitrovým osmiválcem půjde o jeden z nejlepších karioletů na světě

23. 11. 2019

Konečně jsme se dočkali, Lexus představil dlouho očekávanou novinku v podobě LC500 Convertible! Luxusní kabriolet vychází z extrémně povedeného kupé, sdílí s ním veškerou techniku a přichází s novým systémem klimatizace, který se postará o to, abyste si mohli jízdu bez střechy užít, i když už je venku chladno.

Článek

Za poslední dva roky jsem řídil celou hromadu aut. Většina z nich mně protekla mezi prsty, vzpomínky na ně vybledly a vlastně je jich jen pár, která mi nějak výrazněji utkvěla v paměti. A mezi nimi je i Lexus LC500! Nebojím se říct, že to bylo i jedno nejlepších aut, se kterými jsem měl tu čest. Bavil mě jeho charakter, nadchl mě způsob, jakým jezdí, ta výjimečnost, ale v neposlední řadě se mně taky líbí. No a naprosto nejlepší je na něm ten úžasný atmosférický pětilitrový osmiválec, který se umí předvést jako ta nejlepší holka u tyče. Nepochybuji o tom, že bez střechy bude ten akustický zážitek ještě o kus lepší!

O Lexusu LC500 Convertible se spekulovalo už nějaký ten pátek, ale oficiálně byl představen až nyní na autosalonu v Los Angeles. Model, který půjde do prodeje v příštím roce, je kupátku vizuálně podobný jako vejce vejci, a dokonce i čtyřvrstvá látková střecha je navržená tak, že kopíruje siluetu kupé. No a většina budoucích majitelů ocení, že s ní půjde manipulovat až do rychlosti 50 km/h, přičemž její složení či natažení bude záležitostí nějakých 15 sekund.

Vlastně jediným výraznějším rozdílem oproti uzavřené verzi je jiné víko kufru s integrovaným třetím brzdovým světlem a samozřejmě kryt střechy. Ta se bude dodávat buď v černé nebo béžové barvě, u karoserie jako takové pak bude na výběr z deseti různých barev laků.

Motor je identický jako v kupé, tedy vidlicový pětilitrový osmiválec spojený s desetistupňovou automatickou převodovkou, který umí nádherně zpívat ve vysokých otáčkách, ale i tiše ševelit při běžné jízdě. Kabriolet má upravené zavěšení a o něco vyšší světlou výšku, automobilka ale zatím neuvádí žádné technické údaje – nezveřejnila ani to, o kolik kilogramů je kabriolet těžší.

Zato se chlubí tím, že LC500 Convertible dostane úplně nový systém vytápění a chlazení s označením Lexus Climate Concierge, který umí vyhřívat horní polovinu auta na jinou teplotu než tu dolní. Ve spojení s vyhřívanými sedadly, s integrovaným ofukem krku a vyhřívaným volantem se tedy řidič či jeho spolucestující nemusí bát nějakého nepohodlí a mohou si užívat jízdu s odkrytým nebem nad hlavou bez ohledu na okolní teplotu. A aby to bylo úplně kompletní, je tady samozřejmě ještě skleněný difuzor, který zabraňuje zpětnému proudění vzduchu do kabiny.

Interiér auta je čalouněný lány Alcantary a je vyvedený s neuvěřitelným smyslem pro detail. Jízdu usnadňují různé asistenční systémy, inteligentní LED světla pak zpříjemňují cestování v hluboké noci.

Ceny otevřeného Lexusu LC500 zatím zveřejněny nebyly, ale Lexus to udělá stejně jako při představení kupé – na začátek postaví stokusovou limitku s názvem Inspiration Series. Spolehlivě ji poznáte podle modrého lakování, modré střechy a šedých doplňků. Úplně první vyrobený Lexus LC500 Convertible pak bude vydražen v polovině ledna na prestižní aukci Barrett-Jackson.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama