Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Porsche ukázalo 911 ve verzi bez střechy. Je dokonalé

Foto: Porsche

Porsche 911 Cabriolet

9. 1. 2019

I kdyby Porsche svůj ikonický model 911 nijak zvlášť neinovovalo, jsme si jistí, že by se dobře prodával. Snad žádné jiné auto totiž za sebou nemá takovou historii a takovou armádu příznivců jako právě 911. Ovšem Porsche inovace a technologie miluje, proto je jimi nová 911 doslova nabitá. A to i ta ve verzi bez střechy.

Článek

Nová generace Porsche 911 byla odhalena teprve před několika málo týdny a okamžitě se po něm strhla velká poptávka. Je totiž rychlejší a technicky neuvěřitelně vyspělá, o čemž jsme už informovali. Níže najdete našich 9 věcí, které byste o nové generaci 911 rozhodně měli vědět. Ovšem Porsche ví, že velká spousta zákazníků chce všechny ty super vlastnosti a k tomu stahovací střechu, protože jízda v Porsche s větrem ve vlasech je prostě velmi návyková. Právě tuto sortu zákazníků a fanoušků se stuttgartská automobilka rozhodla nenapínat moc dlouho a před pár hodinami jim ukázala, jak bude nová 911 Cabriolet vypadat.

No, jak jinak než báječně! Ovšem u 911 není ten design zase tak moc důležitý. Vždyť je svým způsobem neměnný, a to už hezkou řádku let. Nutno ale říct, že jde o pořádný kus auta. Oproti předchozí generaci je novinka mnohem širší a mohutnější. A to hlavně v zadních partiích. Rozchod kol byl zvětšen o 45 mm vpředu a 44 mm vzadu. Porsche si hrálo s technikou jak v klasické 911, tak ve verzi „nahoře bez“. Zde vsadili hlavně na nové uložení motoru, což znamená lepší těžiště, tužší karoserii a lepší ovladatelnost.

Porsche ve verzi Cabriolet vůbec poprvé použilo takzvaný PASM, tedy aktivní sportovní podvozek. Jeho použití v praxi znamená o 1 cm sníženou světlou výšku, kratší, a hlavně tužší pružiny a také tužší stabilizátory. O pohon se stará stejná motorizace, jakou už Porsche představilo ve verzi s pevnou střechou. Jde o přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litrů, jehož výkon je 450 koní a točivý moment 530 Nm. Kabriolet je samozřejmě o něco málo pomalejší než kupé, ale i tak zvládne zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,7 sekundy ve verzi S a za 3,6 sekundy ve verzi 4S.

A teď to, co je pro tento model nejdůležitější. 911 Cabriolet do vínku dostala plátěnou střechu samozřejmě ošetřenou tak, aby nepromokla, neprofoukla a vydržela i snahu o lehké manuální poškození. Porsche ale zcela změnilo hydraulický systém, který střechu stahuje a natahuje a přidalo i hořčíkové výztuhy, které je drží na svém místě i při opravdu vysokých rychlostech. Kromě toho, že jsou extrémně pevné, jsou také lehké. A mimochodem, je to hmotnost, se kterou kabriolety většinou hodně bojují. Porsche ji zatím nezveřejnilo, ale dá se počítat s tím, že bude o něco málo vyšší než ve verzi s pevnou střechou. Tam Porsche dosáhlo hodnot 1 515 kg pro verzi S a 1 565 kg pro čtyřkolku. Střechu je možné stahovat nebo natahovat až do rychlosti 50 km/h a zabere to pouhých 12 sekund. A cena? České zastoupení ji zatím neuveřejnilo, ale v Německu je možné S Cabriolet objednávat za 134 405 eur, tedy asi 3,4 milionu Kč. Čtyřkolka vyjde na 142 259 eur, tedy asi 3,6 milionu Kč.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.