Hlavní obsah

BMW X7 na skicách z patentového úřadu. Vypadá jako koncept!

Foto: Instituto Nacional da Propriedade Industrial

BMW X7 na patentových obrázcích

Po letech dohad a zvěstí se blíží moment velkolepého odhalení největšího bavorského SUV v dějinách. Sedmimístná krabice X7 se představila loni coby trochu kontroverzní koncept a produkční verze je na spadnutí. Jenže ještě než BMW ukáže auto v celé kráse, jsou tu fotky z brazilského patentového úřadu.

Článek

Není to poprvé, co z brazilského úřadu pro průmyslové vlastnictví unikla podoba nového auta. Ze stejné stáje tu bylo třeba BMW řady 8 coby kabriolet a Gran Coupe, nicméně dnes si můžeme na poměrně mdlých šedo-černých obrázcích prohlédnout právě X7.

Mnichovská odpověď na největší Mercedes třídy GLS vypadá prakticky stejně, jako vypadala v konceptuální podobě na loňské IAA ve Frankfurtu. Zda je to dobře či nikoliv, to musí posoudit každý zvlášť. Celkovému SUV tvaru s masivní zádí v zásadě není co vytknout, ovšem lehce rozpačití jsme z přídi. Na vysoké čelní stěně se objevují jen velmi tenoučká přední světla doplněná přímo gigantickými ledvinkami, které jsou prakticky stejně vysoké jako široké. Design s rekordními ledvinami si své příznivce docela určitě najde, ale na nás působí jaksi nesourodým a nevyrovnaným dojmem. Na druhou stranu až se ukáže vůz v barvách na normálních fotkách, třeba nás mile překvapí.

Některé prvky však oproti konceptu zmizely. Konkrétně se jedná o chromované „zuby“ vytažené po bocích nárazníků, nebo o jednolitě prosklenou panoramatickou střechu. I tak je ale střecha zasklená víc než dostatečně. Jak ukazuje pohled z vrchu, BMW nabídne dvoudílné střešní okno vpředu plus ještě menší zadní okno nad třetí řadou sedadel.

Daleko víc než po vzhledu ovšem půjde X7 po prostornosti, výkonech a technologiích. Konkrétně prostoru se najde na rozvoru o délce 301 centimetrů (celé auto potom lehce přesáhne pět metrů) víc než dost. Zadní pasažéři strádat určitě nebudou a do nabídky se chystá jak sedmimístná verze, tak i speciální šestimístná disponující po dvou samostatných sedadlech ve druhé i třetí řadě. Pasažéři ve druhé tak dostanou více komfortu, těm za nimi se zase bude lépe vystupovat a nastupovat.

Z pohledu technologií očekávejme stejnou výbavu jako u nedávno představené osmičky. To znamená poslední verzi infotainmentu iDrive, nejmodernější digitální budíky a pochopitelně i jízdní asistenty. Mezi nóbl módní doplňky se pak řadí třeba volič převodovky, posázený krystaly od Swarovskiho.

Vzhledem k tomu, že hmotnost luxusního SUV bohatě přeleze hranici dvou tun, osadí BMW největší model patřičnými motory. Čtyřválce tady lze čekat pouze ve spojení s plug-in hybridem a základ vytvoří paleta benzínových a dieselových šestiválců a osmiválců. Chybět nebude biturbo osmiválec o objemu 4,4 a ve všech případech dostanete pohon všech kol xDrive spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Zbývá už prakticky jen poslední otázka – kdy to celé vypukne? V továrně v americkém Spartanburgu už započala výroba předprodukční série a ostrá produkce má začít ještě do konce letošního roku. Finální odhalení hotového vozu proto čekejme přibližně v říjnu, možná listopadu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama