Hlavní obsah

BMW M8 je tady! Jako kupé nebo kabrio s výkonem 625 koní

Foto: BMW

BMW odtajnilo nejostřejší provedení nové řady 8. S označením M8 se na trhu bude od září prodávat jako kupé a kabrio. Základní verze má výkon 600 koní, provedení Competition pak 625 koní. Technika vychází z modelu M5, včetně možnosti přepnout na pohon jen zadních kol.

Článek

Motor je – stejně jako většina technických prvků – převzatý z aktuální, a nutno říci vynikající, generace M5. Osmiválec o objemu 4,4 litru dopovaný dvojicí turbodmychadel nabízí v případě verze Competition výkon 625 koní a 750 Nm v rozmezí 1 800 až 5 600 otáček. Základní provedení nabídne 600 koní a nachlup stejné maximum točivého momentu. Automobilka udává, že systém chlazení a mazání je optimalizovaný pro použití na závodním okruhu.

Zrychlení 0-100 km/h je na úrovni supersportovních vozů,  M8 Competition Coupé má zapsanou hodnotu 3,2 sekundy (standardní M8 je o desetinu sekundy pomalejší), M8 Cabrio pak zvládá tuto dispciplínu za 3,4 sekundy (respektive 3,3 v případě verze Competition). Nejvyšší rychlost u BMW M8 činí standardně 250 km/h, po deaktivaci omezovače (lze ji provézt i u základní verze) je to 305 km/h, tedy stejně jako v případě aktuální M5.

Technickou zajímavostí je nastavitelný brzdový systém, který nabídne lepší odezvu od brzdového pedálu a přinese i snížení hmotnosti.

Síla motoru se prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky M Steptronic přenáší na všechna čtyři kola. Ovšem pozor! Stejně jako v případě M5, i zde máte možnost přepnout nastavení do režimu, kdy jsou poháněna výhradně zadní kola a auto má výrazně přetáčivou charakteristiku.

Vzpomínám si na týdenní test M5 a tam to fungovalo báječně. Na výběr jsou i zde celkem tři jízdní režimy: 4WD, 4WD Sport a 2WD s pohonem pouze zadní nápravy a povinně vypnutým stabilizačním systémem. Součástí standardní výbavy je také aktivní diferenciál a adaptivní tlumiče s komfortním či sportovním režimem.

Oproti standardní řadě 8 uvidíte na vrcholném provedení větší nasávací otvory; maska chladiče má dvojité lamely a vzadu je pak kromě decentního spoileru (ten měla i verze M850i) také koncovky výfuku s průměrem 100 mm. BMW slibuje, že ve verzi Competition bude zvuk ještě výraznější, přičemž toto provedení má rovněž pevněji uložený motor.

BMW M8 má střechu z uhlíkových vláken vyztužených plastem; verze kabrio pak skládací plátěnou střechu. Ta se složí, respektive vytáhne za pouhých 15 sekund.

Pokud byste si chtěli vzhled své M8 ještě více vyšperkovat, BMW pro vás má připravenou záplavu M Performance karbonových dílů, se kterými naděláte spoustu parády.

Světová výstavní premiéra je naplánovaná na konec června, kdy se nový model představí na speciální akci v Mnichově. Prodej pak bude zahájen v září, aniž zatím automobilka uvedla cenu. Ale málo to nebude: M850i stojí v Česku nejméně 2,7 milionu korun, vybavenější verze hravě „olíznou “ částku 4,5 milionu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb