Hlavní obsah

Blíží se další rallye Sachsen Classic, zavítá i do Čech

Foto: Škoda Auto

Na startu letošní rallye Sachsen Classic se objeví hned šest vozů značky Škoda

Už tento čtvrtek začíná 16. ročník tzv. setinové rallye Sachsen Classic, které se přezdívá také „Mille Miglia východu“. Na startu se sejde téměř 200 historických vozidel a chybět nebudou ani české škodovky.

Článek

Divácky velmi oblíbená rallye Sachsen Classic odstartuje ve čtvrtek 23. srpna v poledne z centra saského města Zwickau. Jedná se o tzv. setinovou rallye, což znamená, že o vítězích místo rychlosti rozhoduje pravidelnost a co největší přesnost jízdy. A na startu letos nebude chybět ani šestice historických vozů značky Škoda.

Trasa závodu je dlouhá 600 kilometrů a závodníci by měli dorazit do cíle v sobotu odpoledne. Už během první etapy posádky zavítají mimo jiné na legendární závodní okruh Sachsenring, druhý den se budou historická vozidla pohybovat i po českém území a diváci si je budou moci prohlédnout například v Karlových Varech. Během třetí etapy automobiloví klasici překonají Krušné hory a v sobotních odpoledních hodinách projedou cílem soutěže v německém Chemnitzu, tedy Saské Kamenici.

Česká automobilka Škoda se této populární akce účastní pravidelně a letos na trať nasadí hned šest atraktivních vozů. Jedním z nich je Škoda 440 Spartak z roku 1957, který budí pozornost nejen úhlednými zaoblenými tvary své dvoudveřové karoserie, ale i efektní přídavnou výbavou. Další vývojové stupně úspěšné konstrukční řady budou zastoupeny černým uzavřeným vozem Octavia TS 1200 připomínajícím dlouhodobě úspěšné angažmá sportovních škodovek například na trati Rallye Monte Carlo. „Přízvisko TS 1200 je zkratkou z výrazu Touring Sport, navíc prozrazuje kubaturu 1221 cm³,“ vysvětlují název zástupci mladoboleslavské automobilky.

Dalším zajímavým vozem, který se ve čtvrtek představí na startu ve Zwickau, je Škoda Trekka z roku 1969. Ta spojuje nostalgii po „zlatých šedesátých letech“ s exotičností země svého původu - Novým Zélandem. Právě tam totiž tento navýsost praktický předchůdce kategorie SUV vznikal na technickém základu vozů Škoda Octavia Super.

Foto: Škoda Auto

Škoda Trekka byla postavena na základě původní octavie a vyráběla se na Novém Zélandu

„V období 1966 až 1972 bylo u místního dovozce vozů Škoda vyrobeno na 3000 exemplářů v celé řadě uzavřených i otevřených provedení. Pro provozní nenáročnost, vysokou spolehlivost i snadnou ovladatelnost a dobrou průchodnost terénem si je oblíbili zvláště novozélandští farmáři, řemeslníci a obchodní cestující,“ popisují Trekku zástupci automobilky.

Mezi další vozy značky Škoda na letošním Sachsen Classic se řadí kupé Škoda 110 R z roku 1978, respektive 130 RS z roku 1976. „Erko“ s jedenáctistovkou o výkonu 62 koní má atraktivní přístrojovou desku osazenou kruhovými přístroji, sportovní sedadla a bezrámové dveře. Dynamický vzhled zdůrazňuje splývající záď i oranžovo-bílé barevné provedení karoserie. Ultimativní sportovní nářadí jménem Škoda 130 RS pak potěší znalce historie motoristického sportu, „Porsche východu“ s motorem 1,3 l OHV totiž dosahovalo výkonu až 140 koní a v závislosti na zpřevodování jezdilo až 220 km/h. Jednu z nejoblíbenějších modelových řad v historii mladoboleslavské automobilky pak na saské rallye zastoupí otevřená Škoda Felicia z roku 1961.

Reklama

Načítám