Hlavní obsah

Audi R8 je dalším vozem ze série „explodujícího umění“

Foto: Fabian Oefner

Audi R8 V10 v sérii Disintegrating

Jen pokud jste skutečnými fandy umění spjatého s automobily, řekne vám něco jméno Fabian Oefner. Tento umělec stojí za sérií obrazů „Disintegrating“ (do češtiny lze volně přeložit jako „v rozkladu“), kde jsou automobilové legendy zachyceny tak, jako kdyby se právě „rozletěly“ na kousky. Zní to sice zvláštně, ale výsledný obraz je snem všech fandů automobilové mechaniky. Oefnerovo umění totiž zobrazuje součástky v dosud nespatřené formě.

Článek

Začátky série Disintegrating spočívaly pouze v rozložených automobilových modelech. Bylo tu třeba Ferrari 330 P4, Ford GT40, Auto Union Type C nebo Bugatti 57 SC Atlantic. Vše je neuvěřitelně-uvěřitelné a detailní, přesto je však v některých podrobnostech jasné, že se jedná o model a nikoliv o skutečné, funkční auto. Kompletní galerii „vybuchujících“ modelů si můžete prohlédnout přímo zde.

V letošním roce ovšem Oefner postoupil na zcela novou příčku – jeho série Disintegrating totiž pokračovala prvním skutečným rozebraným vozem – Lamborghini Miura. Nebojte se ovšem ničeho, pramatka všech supersportů nedošla při vzniku umění k žádné újmě. Auto, které vidíte rozložené a rozhozené na jednotlivé díly, totiž patří kamarádovi Fabiana Oefnera, který je právě renovoval. Vše bylo tedy nafoceno ještě před tím, než byla Miura definitivně složena dohromady.

Není divu, že si Oefnera všimla i jedna ze samotných automobilek – konkrétně Audi. Letos totiž slaví 10 let od uvedení prvního supersportu R8 s desetiválcem na trh, a Oefnerovo „explodující umění“ je přesně tou správnou oslavou. Obraz, který vidíte výše, si lze zakoupit i jako velký plakát přímo od Audi.

Jak to vlastně dělá?

Mnoho z vás možná při prvním pohledu napadlo, že je vše udělané pouze počítačovou grafikou a jedná se tak trochu o „podvrh“, jenomže to není pravda. Jak je vidět na videu, monitorujícím vznik celého projektu, za obrazem vybuchující Audi R8 je ohromná spousta práce. Během nespočtu hodin byla totiž celá zadní část desetiválcové R8 V10 kompletně rozebrána až na holé šasi. Každá jednotlivá součástka, a to včetně spojovacího materiálu, byla potom separátně vyfocena, přetvořena do 3D podoby, a spolu se zbytkem vozu vznikl poskládáním a prolnutím všech snímků výsledný obraz.

Jedná se zkrátka o mravenčí práci, ale její výsledek stojí rozhodně za to. Co myslíte?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama