Hlavní obsah

Alpine A110S – ještě o jednu papričku ostřejší

Foto: Alpine
15. 6. 2019

Alpine A110, znovuoživená sportovní legenda 60. a 70. let, se v moderní době rychle etablovala v novodobou legendu – je tak čistě sportovní, až to většinu otrlých novinářů přimělo k slzám radosti. A Jamese Maye dokonce k tomu, aby si ji koupil (my ostatní ji taky chceme, ale prostě na ni nemáme). Nyní se ale v Alpine rozhodli, že by jí slušelo ještě jemné přikořenění…

Článek

Pokud by Alpine A110 byla v menu sečuánské restaurace, byla by označená dvěma papričkami – tohle úžasné sportovní náčiní vám totiž poskytne tak pikantní sportovní zážitek, že ho po zastavení budete hodnou chvíli rozdýchávat. Má ostré řízení, poslušný podvozek, bleskové řazení a prskající a syčící motor, který snadno vystřelí její muší váhu do rychlostí, ze kterých běhá mráz po zádech. Málokdo by řekl, že v jakékoliv oblasti potřebuje nutně vylepšit. Odborníci u Alpine přesto rozhodli, že se o to pokusí…

Tak předně přifoukli A110S víc výkonu – přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka posílila z 252 koní rovnou na 292 koní (točivý moment je shodných 320 Nm, ale užívat si ho můžete v rozsahu o 1 400 otáček širším). Díky tomu zrychlí na stovku za úžasných 4,4 sekundy (o 0,1 s rychleji než dřív) a jede maximální rychlostí až 260 km/h (dříve jen 250 km/h).

Foto: Alpine

Možná vypadá docela krotce, jenže ve skutečnosti je to číhající šelma. Zkrotíte ji, nebo vám v nestřežené chvíli ukousne nohu?

Kvůli vyšším dosahovaným rychlostem má A110S taky přeladěný podvozek. Pružiny jsou o 50 % tužší, o 100 % tužší jsou také stabilizátory, tlumiče mají odlišné nastavení a světlá výška byla snížena, i když o nicotné 4 mm. A110S jezdí na 18palcových lehkých kolech GT Race s nazutými Micheliny Pilot Sport 4, za nimi pak najdete brzdy Brembo s kotouči vpředu o průměru 320 mm (stejné jako u Premiere Edition, tentokrát ale mají oranžové třmeny), na které se můžete spolehnout v každé situaci – zvlášť proto, že A110S je lehká jako pírko.

Konkrétně jako 1,1 tuny lehkých pírek, což je o dva metráky méně, než kolik ukáže váha Porsche 718 Cayman (a to taky není žádný tlusťoch). Pravda, tolik vážila už základní verze A110 – a ta byla tak cíleně odlehčená, že už prakticky nebylo kde dál brát. U verze S tak můžete ušetřit jen 1,9 kilogramu, když si objednáte karbonovou střechu, ale to je spíš na efekt. Vynechte jednu večeři a vyjde to nastejno. Jenže s karbonovou střechou se bude na trackdayích chlubit lépe než s prázdným žaludkem…

Zatím to nezní jako zásadní rozdíl oproti standardní A110, jenže tohle je ten případ, kdy jednotlivá vylepšení dají dohromady velký rozdíl. Podle Jean-Pascala Dauce, šéfinženýra Alpine, nabídne A110S „velmi odlišný charakter“, protože nastavení podvozku z ní udělá „velmi koncentrované sportovní auto“, které se vyznačuje „vysokorychlostní stabilitou a precizností řízení“. Místo dvou papriček („velmi pálivá“) je prostě označená hned třemi („ostrá jako břitva“). Než si extra pikantní chuťovku poběžíte objednat (cena by se měla pohybovat kolem 1,7 milionu), zeptejte se sami sebe: Máte dost silný žaludek na to, abyste ji zvládli?

autowebAUTOWEBaUtOwEb