Článek
Představili jej v roce 2009 v rámci Monacké Grand Prix jakožto verzi RS 250 a okamžitě si získal všechny, kteří se s ním svezli. Renault Mégane RS druhé generace navazoval na vylepšenou verzi předchůdce, která se označovala jako R26 a používal rovněž dvoulitrový turbomotor, samosvorný diferenciál a přední nápravu s oddělenými těhlicemi. Nyní, ale produkce jednoho z nejlepších hothatchů všech dob končí, přičemž se jich vyrobilo okolo 30.000 km. Automobil se nabízel v různých koutech světa včetně Japonska, Číny, Singapuru, Jižní Afriky či Austrálie.
Renault Mégane RS se několikrát stal držitelem rekordu mezi předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu, poprvé s variantou 265 Trophy, ze které se následně vyloupla posílená faceliftovaná verze RS 265. Vznikla rovněž upravená varianta 275 Trophy s tlumičemi Öhlins a výfukem od Akrapoviče včetně limitované odlehčené verze 275 Trophy-R.
Kouzlo auta však nebylo v časech na okruhu, ale v jeho komunikativním a hravém podvozku. Mégane dával člověku maximální důvěru, auto přitom rádo pohazuje zádí a vyžívá se v ostrých, lehce přetáčivých nájezdech do oblouku. Přidejte k tomu charismatický dvoulitr, dobrý posaz za volantem v příplatkových skořepinách Recaro i relativní dostupnost a máte jasného vítěze. Uvidíme, zda se podaří Renaultu vytvořit plnohodnotého nástupce. V tomto případě to bude mít vážně těžké.