Hlavní obsah

A zase čínská kopie. Zedriv GT3 je jako zmuchlané Porsche

Foto: Zendriv
23. 4. 2019

Čínské automobilky jsou známé hlavně proto, že nikdy nevymýšlí svá vlastní auta, jejich design nebo technologie. Prostě okopírují evropské nebo americké modely různých značek a následně je vydávají za svou vytříbenou práci. Je to směšné, ale také smutné, protože proti tomu prakticky není obrany.

Článek

Pokud jste někdy byli na nějakém velkém autosalonu, jistě jste si všimli hordy čínských návštěvníků, kteří ale nepřišli obdivovat nová auta, ale dopodrobna je zkoumat. Většinou s sebou mají blok na poznámky, fotoaparát, případně i laserový metr a jejich práce bývá předem jasně daná. Jakmile je odhaleno nějaké nové auto, slétnou se na něj jako vosy na bonbón, aby sledovali i ty nejmenší detaily. Sváry, umístění těsnění nebo jednotlivých šroubů...každé drobnosti věnují pozornost, vše pečlivě zaznamenávají a doma pak podklady poskytují některé z čínských automobilek. Zástupci značek, na jejichž know-how Číňané parazitují a jsou na stánku během výstavy přítomni, s tím vlastně nemohou nic dělat. Ano, mohou je poslat pryč, ale za hodinu se vrátí, jen v jiné sestavě.

Výsledky takového špehování pak jezdí po čínských silnicích jako kopie Range Roverů, Volkswagenů nebo BMW a dalších, přičemž Číňané fakt kopírování neustále popírají. Range Rover dokonce uspěl u soudu s jednou z čínských automobilek, která dostala zákaz a nesmí vyrábět kopie jeho modelů, ale ani to je nezastavilo a ve výrobě pokračují dál. A tak se další kopií evropských značek chlubí čínská automobilka Zedriv, která na autosalonu v Šanghaji představila model GT3.

Zedriv je celkem čerstvá značka, kterou vlastní státní korporace s názvem China National Machinery Industry Corporation. Na bezostyšném kopírování se tedy prakticky podílí stát. A navíc to platí. Zedriv doposud vyráběl spíše zemědělskou techniku, ale nově se rozhodl, že mu půjdou i moderní elektromobily, na něž se hodlá v blízké budoucnosti soustředit. Jedním z nových modelů, které v Šanghaji značka představila, je také sportovní kupé s názvem GT3. A jak název a nakonec i design auta vypadá? Jako kdyby někdo vzal Porsche, vypral ho na 90 stupňů a nalakoval výraznými barvami.

Necháme na vás, co vám GT3 připomíná. My v něm nejvíce vidíme trošku zmuchlanou 911 s kapkou Panamery. Vpředu pak vidíme i špetku Tesly. Obzvlášť na zadních světlometech je vidět, že tohle nebude originální práce. Vždyť jsou prakticky totožné s novou 911! Jen nejsou spojená. Jak už jsme řekli, jde o elektromobil, který by měl disponovat výkonem 133 koní a točivým momentem 175 Nm. Nic moc, ale protože je tato novinka určená do města, jde o hodnoty celkem dostačující. Z klidu na 100 km/h by měla zrychlit za 7,3 sekundy, přičemž akumulátory o kapacitě 33,9 kWh by měly bohatě stačit k dojezdu asi 260 km v cyklu WLTP. Maximální rychlost by pak měla být 160 km/h, což znovu ukazuje na fakt, že půjde hlavně o městské auto. O tom, kdy a jestli vůbec ale půjde tento model do výroby, se automobilka zatím nezmínila.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama