Hlavní obsah

Je tu nová Jawa Pérák! Krásná retro motorka je po modernizaci snad ještě hezčí. A má i lépe jezdit

Foto: Jawa Motorcycles/Classic Legends

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když se v roce 2019 objevila moderní interpretace legendární Jawy 250 Pérák, motorky vyráběné v letech 1946 až 1954, spustil se velký poprask. Stroj totiž vypadal skvěle. Jenže také byl původně určen především pro indický trh.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Za motorkou stojí „indická Jawa“, respektive indická společnost Classic Legends, která kromě mašin se značkou Jawa vyrábí ještě motocykly Yezdi.

Moderní Pérák, který vsadil na temný vzhled, retro prvky a charakter bobberu, se pak s odstupem času dostal i na český trh, kde ho oficiálně prodává Jawa Moto z Týnce nad Sázavou - jako Jawu 350 CL Pérák. Později nabídku rozšířila ještě verze 350 CL Bobber lišící se modernějším designem.

Nyní, po necelých pěti letech od premiéry, přichází firma Classic Legends s modernizovaným provedením modelu Pérák. To opět působí sympaticky temně, vypadá však možná ještě víc retro.

Barevná kombinace zahrnuje především dva odstíny - matně šedou a matně černou. Tyto barvy pak doplňují prvky v tónu mosazi, z nichž nejnápadnější jsou štítky s nápisem Pérák na nádrži.

Nové je dále hnědé sedadlo, a protože jedním z cílů modernizace bylo zlepšení pozice při řízení, posunula Jawa stupačky kousek dopředu - údajně o 155 milimetrů.

Inženýři věnovali pozornost i pohonnému ústrojí, zejména s ohledem na hluk a vibrace. Jawa zmiňuje například přepracované ozubení, nové kryty převodovky nebo novou klikovou hřídel. Změnily se také převodové poměry.

Výrobce se chlubí, že tyto změny pomohly zlepšit dojem z jízdy ve městě i na rychlejších silnicích. A přihazuje navíc upravené odpružení.

O pohon se stará kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 334 kubických centimetrů, který poskytuje nejvyšší výkon 30 koní a maximální točivý moment 30 Nm. Spojený je s šestistupňovou převodovkou. Nový Pérák váží 185 kilogramů, palivová nádrž pobere 13,2 litru benzinu.

V Indii už si zájemci motorku mohou objednat, cena se pohybuje okolo 60 tisíc korun. O dostupnosti na českém trhu zatím informace nemáme, zjišťujeme je, ale můžeme snad předpokládat, že se k nám nový Pérák - stejně jako předchůdce - dostane…

Související témata:
Jawa Pérák
Načítám