Hlavní obsah

Mercedes-AMG CLS 53 a S500 - označení ukrývají šestiválce

Foto: Archiv Garáž.cz

Chcete mít v označení motorů nových německých prémiových strojů ještě větší guláš? Audi zavedlo značení zcela bez návaznosti na objem motoru, Mercedes nyní přivádí na trh verzi AMG 53 a tradiční S500 už není osmiválec.

Článek

Již od nepaměti, minimálně od dob slavného Mamutu, byla odpověď na otázku, jakou motorizaci na Mercedesu třídy S, zcela jasná - pětistovku. Mercedes-Benz S500 je pojem, za kterým se vždy skrýval sametový a silný osmiválec, postupem času i přeplňovaný. Spolehlivý motor dodával velké lodi potřebnou majestátnost a suverénní dynamiku. Jenže s faceliftem posledního eska se vše změnilo a pro osmiválec musíte volit variantu S560. Standardně je totiž verze S500 šestiválcová.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jedná se o nový řadový šestiválec se 48 voltovým elektrickým systémem, kde je elektrická i třeba vodní pumpa, stejně jako kompresor klimatizace. Vedle klasického turba je zde navíc i elektrický kompresor. A navíc i elektromotor umístěný mezi spalovacím motorem a převodovkou, který dokáže svým točivým momentem od nulových otáček pomáhat v rozjíždění auta dopředu. Chytrá věcička. Ve výsledku tady máme 435 koní a 520 N.m, což jsou výtečné hodnoty a zcela jistě to bude dobrý motor. Jen to označení - to se to nemohlo jmenovat S450? I když, tak se vlastně jmenuje slabší varianta tohoto agregátu.

Foto: Archiv Garáž.cz

V podstatě stejná jednotka se pak nastěhovala i pod kapotu úplné novinky, Mercedesu CLS. Zde vznikla varianta "polovičního AMG", tedy nově pojmenovaná verze Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+. Ta by měla přijít na autosalon do Detroitu na začátku příštího roku se stejnými hodnotami, jako má třída S. Vlastně to bude první mírně elektrifikované AMG.

Pořád to však ještě není tak matoucí, jako u Audi, kde verze 55 TFSI znamená třílitrový šestiválec.

Reklama

Načítám