Hlavní obsah

Škoda Octavia dostala 1.5 TSI. Je s ním pomalejší než dříve

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda Octavia dostala větší motor. Místo čtrnáctistovky přichází patnáctistovka TSI, nicméně větší objem je nejzásadnější změnou. Výkon i točivý moment totiž zůstal stejný, hodnota zrychlení z nuly na stovku se dokonce zhoršila.

Článek

Viděli jsme to už u Golfu, a tak to není až takové překvapení. Nový motor pod kapotou Škody Octavia nedokáže svými parametry přesvědčit. Papírová spotřeba sice klesla, výkon však zůstal stejný a hodnota zrychlení z nuly na stovku se dokonce zhoršila.

Místo jednotky 1.4 TSI tedy přichází nová 1.5 TSI o stejném výkonu 150 koní a točivém momentu 250 N.m. To převedeno přes kola na asfalt znamená maximální rychlost 219 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 8,2 sekundy. A nyní přichází zklamání - proč větší motor zrychluje na stovku o 0,1 s pomaleji a maximální rychlost zůstává stejná? Papírová spotřeba ovšem klesla o 0,3 litru na 4,9 l/100 km, nicméně nejsme si jisti, že v reálném životě bude tento motor s odpojováním dvou válců opravdu úspornější, minimálně v Golfu nás totiž zatím příliš nepřesvědčil. Převodovka pak může být šestistupňová manuální či sedmistupňová dvouspojková. Cena varianty s motorem 1.4 TSI, který se nyní loučí, začíná na 432.900 Kč, přičemž nová patnáctistovka by měla stát podobné peníze.

Načítám