Hlavní obsah

Zase brambora, ale chutnější než minule

Foto: Archiv redakce
5. 7. 2016

Čtvrté místo absolutně, třetí ve své třídě. Stejný výsledek jako na Rallye Hustopeče zopakovala posádka Klokočka ŠKODA Czech National Teamu i na oblíbené Rallye Bohemia. V okolí Mladé Boleslavi a na Liberecku to však Štajf s Rajnohou měli o poznání těžší než mezi vinicemi a do karet jim nehrála ani nepřízeň osudu v samotném závěru.

Článek

„Ano, zase je z toho nepopulární bramborová medaile, ale my zklamaní určitě nejsme. Být v takové konkurenci a za tak náročných podmínek na čtvrtém místě absolutně a třetí ve třídě 2 určitě znamená důvod k oslavě. I když mě samozřejmě mrzí pár chyb a penalizací, ale to prostě k boji o čelo startovního pole patří,“nesmutnil před cílovou rampou letošní Rallye Bohemia pilot klientského speciálu ŠKODA Fabia R5 týmu Klokočka ŠKODA Czech National Team, Vojtěch Štajf. Podruhé za sebou tak s navigátorem Františkem Rajnohou obsadili čtvrtou příčku, jen o pozici níž figurují průběžně i v celkové klasifikaci MČR 2016 v automobilových soutěžích a ve třídě 2 jsou pak druzí za tovární dvojicí Kopecký-Dresler.

Foto: Archiv redakce

Po bramboře sklizené na jihu Moravy do startu Rallye Bohemia uběhly jen dva týdny, takže celý tým ani nestačil vypadnout ze závodního nasazení. V laufu byl i sám Vojta, který konzistentními výkony dokázal sobě i jiným, že rozhodně patří do české špičky. Nyní opětovným úspěchem už nic dál dokazovat nemusí, naopak. Teď se od Klokočka ŠKODA Czech National Teamu čeká trvalý kontakt se stupni vítězů. Konkurence ale sílí, což dokládá třeba Martin Vlček. „Martinovi musím v cíli pogratulovat, s pro něj úplně novým autem jel suprový závod. První den jsme na něj měli, ale chyby nás stály drahocenný čas. Druhý den jsme pak na jeho tempo prostě nestačili a souboj o bronz předčasně rozhodla penalizace 10 sekund za pozdní příjezd do časové kontroly před sedmou rychlostní zkouškou. Příliš dlouho nás totiž zdržela silniční kontrola Policie ČR,“pokrčil rameny Vojtěch Štajf.Úvod Rallye Bohemia 2016 pak poznamenala silná bouřka, po níž zůstaly na trati ležet stromy. Vstup do „bohemky“ pak posádce Štajf-Rajnoha nevyšel podle představ. Několik chyb a narušené sebevědomí vyústilo v konečný 7. čas po první sekci první etapy korunovaný trefeným balíkem v retardéru a pětisekundovou penalizaci. „Na první erzetě se nám auto párkrát svezlo, tak jsem si tolik nevěřil, v závěru prvního dne jsme pak těsně před cílem Zlaté vyrobili hodiny, couvali jsme a tratili. Ale tohle prostě ke zrychlování patří,“shrnul dění první etapy Štajf.

Foto: Archiv redakce

Druhá sekce přinesla postup na pátou příčku za Vlčka, na nějž po prvním dni scházelo naší posádce 18,1 sekundy. V neděli pak na posádky čekala jedna z nejdelších rychlostních zkoušek v českém mistrovství – polookruhový Radostín měřící 32,3 km. Ten Štajfovi s Rajnohou napoprvé příliš nevyšel, zato v městské „erzetě“ se vyloženě našli, když v prvním průjezdu RZ Staroměstská za továrním Janem Kopeckým zaostali jen o 1,1 s a ve druhém průjezdu pak brali navlas stejný čas a společné druhé místo ve zkoušce. „Před poslední vložkou jsme se s navigátorem domluvili, že ji zkusíme vyhrát. Úplně se nám to sice nepovedlo, nicméně totožný čas s Honzou Kopeckým je parádní. Musím i zmínit dosavadní spolehlivost vozu, což je také zásluha perfektních mechaniků,“uzavírá pilot klientského speciálu ŠKODA Fabia R5 Vojtěch Štajf účinkování na Rallye Bohemia 2016. A protože do nadcházející Barum Czech Rallye Zlín, zbývají takřka celé prázdniny, kromě zaslouženého odpočinku chystá projekt Racing 21 i několik zajímavostí. Fandové se tak mají na co těšit...

Foto: Archiv redakce
Foto: Archiv redakce
Foto: Archiv redakce
Foto: Archiv redakce
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama