Hlavní obsah

WRC dorazilo do Česka! Startoval prezident, v Chuchli upadávala zrcátka a na Šumavě to klouzalo

Foto: Profimedia.cz

Thierry Neuville na druhé čtvrteční rychlostní zkoušce Středoevropské rallye.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na tohle čekaly bez přehánění generace českých soutěžáckých fanoušků. Světová elita rallye konečně dorazila do Česka!

Článek

Pokud fandíte tomuto nádhernému sportu, tohle vás nemohlo nechat chladnými. Po letech náznaků, že by se snad někdy mohlo jet mistrovství světa v rámci barumky, se konečně nejlepší piloti rallye sešli v České republice. Jasně, „jenom“ na dva dny, nepochybně dobře víte, že o pořadatelství se Česko dělí ještě s Rakouskem a Německem, ale tohle snad nemůže nikomu ani náznakem vadit. Navíc, slavnostní start proběhl u nás, v neopakovatelných kulisách Pražského hradu, první posádky dokonce vypustil na trať prezident Petr Pavel.

Soutěžáci pak přes půlku Prahy zamířili do Chuchle, což se neobešlo bez komplikací. Na trase došlo k nehodě (žádný z účastníků Středoevropské rallye se do ťukance nepřimotal, byla to taková pražská dopravní klasika), naštěstí se ale všechno stihlo včas.

A jako první vyrazil na trať…

… Erik Cais! Prvním, kdo vyrazil na trať superrychlostky v Chuchli, byl nadějný český pilot Erik Cais. Stalo se tak ve čtvrtek 26. října ve 14:05. Jestli se o rallye jenom trošku zajímáte, teď byste se měli trochu zarazit. Jako první by totiž měl odstartovat vedoucí pilot mistrovství světa, aktuálně tedy Kalle Rovanperä, a za ním pak elita těch nejlepších v hybridních speciálech kategorie Rally1. Jednalo se však o historický moment pro český motorsport, jako vůbec první tak do ostrých kilometrů odstartovala česká posádka.

A za Erikem následovali už ti nejlepší. Špička, na kterou třeba já koukám v televizi už pětadvacet let. A teď jsme je – všichni čeští fanoušci - měli jako na podnose přímo doma.

Superrychlostní zkouška v Chuchli samozřejmě byla hlavně show, abychom se z tribuny mohli pokochat. Ale pořadatelům se na dostihovém závodišti povedlo namotat celkem zajímavou zkoušku s délkou 2,55 kilometru. Zpestřenou třeba dvojitým „kolečkem“ kolem balíku slámy. Velmi vděčný okamžik, kdy se jezdci točili přímo před hlavní tribunou. Vím, show, pravé rallye vypadá jinak, ale bylo moc fajn vidět světovou špičku v takto kompaktním a přehledném prostředí.

Došlo i na trochu netradiční problémy. Nikoliv s čerstvě položeným asfaltem na závodišti určeném pro koně, hned několik jezdců však na trati urazilo zpětná zrcátka, povedlo se to dokonce kompletnímu toyoťáckému triu (Rovanperä, Ogier, Evans).

V Chuchli byl nakonec nejrychlejší Ott Tänak s Fordem, překvapil velký odstup úřadujícího Kalleho Rovanpery – ten na úseku 2,55 kilometru ztratil čtyři sekundy.

Přesun na Šumavu!

Z Chuchle pak posádky putovaly na jih Čech, na legendární Čínovský okruh u Klatov. Byla to štreka, přejezd byl dlouhý 130 kilometrů. Tohle je ale další forma zážitku pro českého fanouška – Thierryho Neuvilla na jižní spojce v jeho Hyundaii i20 N Rally1 opravdu jenom tak nepotkáte.

A právě belgický pilot nejlépe zvládl zrádný okruh u Klatov. Zrádný hlavně kvůli počasí, mnoho jezdců čekalo déšť, ten však nakonec ustal a trať postupně osychala. Někdo tak vyrážel s mokrými pneumatikami, jiné posádky zase obuly měkké slicky… Právě druhou variantu vybral na svůj Hyundai i Neuville. „Nebylo to vůbec lehké. Trochu jsme se prali také s viditelností, některé zábrany proti zkracování zatáček velmi odrážely světlo. Ale byla to krásná rychlostka,“ nechal se v cíli slyšet Thierry.

Bohužel to zároveň byla labutí píseň populárního soutěžáckého okruhu. Už příští rok totiž trasu známé rychlostky protne nový obchvat.

I tohle byl však – navzdory obtížným podmínkám - pořád spíš takový rozjezd. Ty opravdu zatěžkávací zkoušky čekají na světovou špičku až v pátek. Bude to víc než 120 ostrých a typicky šumavských kilometrů. Hodně náročných. I takový Ott Tänak uznal, že to nebude legrace. Však to jako fanoušci dobře znáte – velmi, velmi rychlé úseky na úzkých a místy uskákaných silnicích, v lese… Tohle bude pro nás pro všechny teprve ten pravý zážitek!

Reklama

Načítám